Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym rozbić obiekt na kawałki...

Chodzi o efekt tłuczonej porcelany... jakieś pomysły?

Efekt ma być na maxa realistyczny... włączając drobinki pyłu itp.

 

dzięki za każdy pomysł i wskazówkę! pozdro

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może niewiele to pomoże, ale rozbij problem na dwie części :

1. Pękająca porcelana (może pociąć obiekt na kawałki i dorzucić Reactora?)

2. Dodać drobinki kurzu, pyłu itp. (tutaj zwykłe particle powinny wystarczyć)

Napisano

DOkładnie tak samo myślałem... wczoraj robiłem testy z Fracture i nie do końca wychodzi tak jak bym chciał...

na co zwrócić uwagę?? Masa obiektów? Siła uderzenia? Skala? .....

przy okazji pytanie... jak najprościej pociąć bryłę, aby po rozbiciu reaktorem widoczne były wewnętrze krawędzie cięcia... jakoś nie czuję się na siłach w cięciu brył i łataniu powstałych dziur... :/

Jeśli ktoś tu ma doświadczenie z Fracture, to piszcie pliis cokolwiek. Na pewno będzie to pomocne.. dzięki

Napisano

Witam. Pozwolilem sobie odswiezyc ten watek. Ostatnio pytalem o to samo w dziale plugins... Aleksander wysunal pomysl z modyfikatorem slice. Moze cos z tego Ci wyjdzie. Mi sie nie udalo. Wydaje sie ze nie istnieje jakis latwy sposob na podzielenie takie obiektu... :(

Napisano

moze pociac boolem? a do ciecia uzyc jakies plaszczyzny uformowanej zgodnie z kierunkami pekniec.

 

albo zrobic ten obiekt od razu z kilku elementow.

 

 

pamietaj ze na plaszczyznie powstalej z pekniecia powinna byc inna teksturka niz na plasczyznie emaliowanej porcelany. choc moze jesli to ma byc dynamiczna animacja to nie warto sie zaglebiac....

Gość User190
Napisano

Hmm.. a nie łątwiej byłoby najpierw zastosować Mshsmootha, a później pociąć booleanem??

Robimy tak (wydaje mi się, że chodzi o animację) - przygotowujemy 2 modele:

1. kompletny, niepocięty model porcelany

2. pocięty moedl, złożony z kilku elementów

W scenie jako widoczny ustawiamy niepocięty obiekt a w momencie zderzenia porcelany z jakimś innym przedmiotem czego efektem ma być rozbicie, podstawiamy 2gi obiekt, a ten pierwszy ukrywamy.. do tego jakieś particles i powinno być piknie...

Jeśli myślicie, ze ktoś się zorientuje, że to trick to źle myślicie :P

Gość User190
Napisano

Zapomniałbym - pociętą porcelanę podpinamy pod Reactora... tak jak pisaliście wcześniej :-)

Napisano

tak też zamierzam zrobić. Ale chyba pokuszę się o Shape Merge zamiast booleanów. I potem powydzielam odpowiednie elementy i nadam im grubość. Trcik z podmianką to rzecz oczysiwta jak dla mnie ale dzięki za wskazówki :)

Gość User190
Napisano

Jak coś to pokaż efekty - sam jestem ciekawy jak to wyjdzie :)

Napisano

A ja mam inny pomysl:

- PArray - przypisjesz do modelu i \"detonujesz\" w odpowiednim czasie

- Fragile (plugin) dostepny za free na http://max3d.3dluvr.com :D

- Bomb - ale ciekawie to nie wychodzi (bardzo podobnie jak parray).

 

Chociarz z 2 strony nie bedzie to na maxa realistyczne ale moze gdyby sie pobawic parametrami to cos by sie dalo wykrzesac.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności