Jump to content

Pkająca porcelana


Kris_R

Recommended Posts

DOkładnie tak samo myślałem... wczoraj robiłem testy z Fracture i nie do końca wychodzi tak jak bym chciał...

na co zwrócić uwagę?? Masa obiektów? Siła uderzenia? Skala? .....

przy okazji pytanie... jak najprościej pociąć bryłę, aby po rozbiciu reaktorem widoczne były wewnętrze krawędzie cięcia... jakoś nie czuję się na siłach w cięciu brył i łataniu powstałych dziur... :/

Jeśli ktoś tu ma doświadczenie z Fracture, to piszcie pliis cokolwiek. Na pewno będzie to pomocne.. dzięki

Link to comment
Share on other sites

Witam. Pozwolilem sobie odswiezyc ten watek. Ostatnio pytalem o to samo w dziale plugins... Aleksander wysunal pomysl z modyfikatorem slice. Moze cos z tego Ci wyjdzie. Mi sie nie udalo. Wydaje sie ze nie istnieje jakis latwy sposob na podzielenie takie obiektu... :(

Link to comment
Share on other sites

moze pociac boolem? a do ciecia uzyc jakies plaszczyzny uformowanej zgodnie z kierunkami pekniec.

 

albo zrobic ten obiekt od razu z kilku elementow.

 

 

pamietaj ze na plaszczyznie powstalej z pekniecia powinna byc inna teksturka niz na plasczyznie emaliowanej porcelany. choc moze jesli to ma byc dynamiczna animacja to nie warto sie zaglebiac....

Link to comment
Share on other sites

Guest User190

Hmm.. a nie łątwiej byłoby najpierw zastosować Mshsmootha, a później pociąć booleanem??

Robimy tak (wydaje mi się, że chodzi o animację) - przygotowujemy 2 modele:

1. kompletny, niepocięty model porcelany

2. pocięty moedl, złożony z kilku elementów

W scenie jako widoczny ustawiamy niepocięty obiekt a w momencie zderzenia porcelany z jakimś innym przedmiotem czego efektem ma być rozbicie, podstawiamy 2gi obiekt, a ten pierwszy ukrywamy.. do tego jakieś particles i powinno być piknie...

Jeśli myślicie, ze ktoś się zorientuje, że to trick to źle myślicie :P

Link to comment
Share on other sites

A ja mam inny pomysl:

- PArray - przypisjesz do modelu i \"detonujesz\" w odpowiednim czasie

- Fragile (plugin) dostepny za free na http://max3d.3dluvr.com :D

- Bomb - ale ciekawie to nie wychodzi (bardzo podobnie jak parray).

 

Chociarz z 2 strony nie bedzie to na maxa realistyczne ale moze gdyby sie pobawic parametrami to cos by sie dalo wykrzesac.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy