Kris_R Posted December 18, 2003 Share Posted December 18, 2003 Chciałbym rozbić obiekt na kawałki... Chodzi o efekt tłuczonej porcelany... jakieś pomysły? Efekt ma być na maxa realistyczny... włączając drobinki pyłu itp. dzięki za każdy pomysł i wskazówkę! pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vogel Posted December 19, 2003 Share Posted December 19, 2003 Może niewiele to pomoże, ale rozbij problem na dwie części : 1. Pękająca porcelana (może pociąć obiekt na kawałki i dorzucić Reactora?) 2. Dodać drobinki kurzu, pyłu itp. (tutaj zwykłe particle powinny wystarczyć) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted December 19, 2003 Author Share Posted December 19, 2003 DOkładnie tak samo myślałem... wczoraj robiłem testy z Fracture i nie do końca wychodzi tak jak bym chciał... na co zwrócić uwagę?? Masa obiektów? Siła uderzenia? Skala? ..... przy okazji pytanie... jak najprościej pociąć bryłę, aby po rozbiciu reaktorem widoczne były wewnętrze krawędzie cięcia... jakoś nie czuję się na siłach w cięciu brył i łataniu powstałych dziur... :/ Jeśli ktoś tu ma doświadczenie z Fracture, to piszcie pliis cokolwiek. Na pewno będzie to pomocne.. dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamis16 Posted December 25, 2003 Share Posted December 25, 2003 Witam. Pozwolilem sobie odswiezyc ten watek. Ostatnio pytalem o to samo w dziale plugins... Aleksander wysunal pomysl z modyfikatorem slice. Moze cos z tego Ci wyjdzie. Mi sie nie udalo. Wydaje sie ze nie istnieje jakis latwy sposob na podzielenie takie obiektu... :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
kru Posted December 25, 2003 Share Posted December 25, 2003 moze pociac boolem? a do ciecia uzyc jakies plaszczyzny uformowanej zgodnie z kierunkami pekniec. albo zrobic ten obiekt od razu z kilku elementow. pamietaj ze na plaszczyznie powstalej z pekniecia powinna byc inna teksturka niz na plasczyznie emaliowanej porcelany. choc moze jesli to ma byc dynamiczna animacja to nie warto sie zaglebiac.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest User190 Posted January 2, 2004 Share Posted January 2, 2004 Hmm.. a nie łątwiej byłoby najpierw zastosować Mshsmootha, a później pociąć booleanem?? Robimy tak (wydaje mi się, że chodzi o animację) - przygotowujemy 2 modele: 1. kompletny, niepocięty model porcelany 2. pocięty moedl, złożony z kilku elementów W scenie jako widoczny ustawiamy niepocięty obiekt a w momencie zderzenia porcelany z jakimś innym przedmiotem czego efektem ma być rozbicie, podstawiamy 2gi obiekt, a ten pierwszy ukrywamy.. do tego jakieś particles i powinno być piknie... Jeśli myślicie, ze ktoś się zorientuje, że to trick to źle myślicie :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest User190 Posted January 2, 2004 Share Posted January 2, 2004 Zapomniałbym - pociętą porcelanę podpinamy pod Reactora... tak jak pisaliście wcześniej :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted January 10, 2004 Author Share Posted January 10, 2004 tak też zamierzam zrobić. Ale chyba pokuszę się o Shape Merge zamiast booleanów. I potem powydzielam odpowiednie elementy i nadam im grubość. Trcik z podmianką to rzecz oczysiwta jak dla mnie ale dzięki za wskazówki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest User190 Posted January 11, 2004 Share Posted January 11, 2004 Jak coś to pokaż efekty - sam jestem ciekawy jak to wyjdzie :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leru Posted January 23, 2004 Share Posted January 23, 2004 A ja mam inny pomysl: - PArray - przypisjesz do modelu i \"detonujesz\" w odpowiednim czasie - Fragile (plugin) dostepny za free na http://max3d.3dluvr.com :D - Bomb - ale ciekawie to nie wychodzi (bardzo podobnie jak parray). Chociarz z 2 strony nie bedzie to na maxa realistyczne ale moze gdyby sie pobawic parametrami to cos by sie dalo wykrzesac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now