Napisano 5 Październik 200717 l Od razu zaznaczam, że nie "wymiatam" w 3ds, a forum przejrzałem i nie znalazłem tego czego szkałem (źle szukałem?) 3ds służy mi głównie do wizualizacji modeli, które tworzę w autoCadzie. Często korzystam też z gotowych bloków. Nie wiem jednak jak rozłączyć blok na dwie (lub więcej) różne warstwy. Na przykładzie kieliszka z winem. Mamy kieliszek i wino. Są zaznaczone dwoma różnymi kolorami. A jednak klikając na obiekt zaznaczają się zarówno kieliszek jak i wino. Nadając materiał, również mogę nadać tylko całości. Może jest prosty sposób na rozdzielenie tych dwóch brył? z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Napisano 5 Październik 200717 l Owszem, jest:) 1. Możliwe że obiekty te są zgrupowane wiec gorne menu Group -> ungroup. jesli nie to: 2. Kliknij prawym na interesującym Cię obiekcie i wybierz convert to: editable poly Przejdź w tryb edycji polygonów (czerwony kwadrat po prawej w menu) lub w tryb edycji elementów (czerwony szescian) i zaznacz polygony/elementy modelu ktore Cie interesują, po czym kliknij w detach, tak oddzielisz wybrana czesc modelu. pozdro!
Napisano 6 Październik 200717 l O! Dzięki. :-) No to mam już osobno wino i kieliszek (niestety group i ungroup nie działa, skorzystałem z drugiego sposobu) Ciągle jednak są na tej samej warstwie, nie mogę im nadać różnych materiałów. Oczywiście da się to zrobić kopiując model dwa razy i z jednego kasując kieliszek z drugiego wino i łącząc do kupy to co zostało, ale wydaje mi sie to drogą naokoło. Może na to też jest jakiś magiczny przycisk?;-) Pozdrawiam
Napisano 6 Październik 200717 l To że są na jednej warstwie nie ma znaczenia przy nadawaniu materiału. Możesz zaznaczyć wybrane polygony i nadać im material ID. Wtedy nadajesz multisub material składający się z wielu materiałów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto