Skocz do zawartości

Subdiv’s – Przycinanie, Spawane, Część wspólna. [Opcja Convert]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Kiedyś, pytałem jak połączyć bryły typu POLYGONS czy NURBS, ale tym razem, moje pytanie odnosi się do brył typu Subdiv. Jest ono dokładnie takie same, ale żeby bardziej przybliżyć sprawę, i uniknąć kłopotliwych pytań i wyjaśnień, napiszę jak łączę bryły Polygons. Oczywiście za pomocą opcji Booleans. Zrobiłem sobie, co prawda skrót, w tym takim „menu”, ale nadal pamiętam ścieżkę, co mnie bardzo cieszy

[Polygons] -> Mesch -> Booleans -> Opcja spawania, cięcia, części wspólnej

 

A więc moje pytanie: Jak zespawać, przeciąć czy utworzyć część wspólną z obiektów typu Subdiv. A jeśli nie ma konkretnej opcji jak w przypadku Polygonsów, to jak inaczej to zrobić?

Czy da się scalić dwa obiekty Subdiv ze sobą z gładkim przejściem? Czy należy to robić za pomocą krzywej, i łączenia isopram jak w przypadku Nurbs’ów ?

Pozdrawiam!

 

 

Edycja:

A więc, dzięki pomocy użytkownika „piotrek” mogę teraz zmieniać typ bryły! Wystarczy słuchając jego rady, wybrać z menu Modify zakładkę Convert i wybrać zadowalającą nas opcję!

Skrót:

Modify -> Convert -> Opcja.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Może jest narzędzie, które łaczy takie obiekty, ale możesz też zrobić to w ten sposób, że komwertujesz obiekty Sub-D na poly, scalasz ze sobą (np. booleanem) i tak powstały obiekt konwertujesz na Sub-D.

Napisano

Hej!

Chciałem wypróbować to, co napisałeś, ale moje próby zatrzymały się na słowie „Konwertujesz”. Dlaczego? Bo nie wiem, co masz na myśli. Na początku myślałem, że może klikając prawym przycinkiem na pierwszą bryłę, i wybierając opcję trybu polygons, poczym zrobić tak samo z drugą i użyć opcji Booleans właśnie POLYGONS’ów, ale kiedy tak zrobiłem, co prawda wyszło mi scalenie, ale nie brył Subdiv, tylko otaczających ich siatek brył Polygons. Innymi słowy, wyszedł mi prostokąt. Może źle rozumiem słowo „Konwertować” lub go źle używam! Jeśli możesz wyjaśnij mi dokładnie, o co chodzi, jestem bardzo początkującym, więc, potrzebuję jeszcze prowadzenia za rękę…

Pozdrawiam!

Napisano

Cześć!

Dzięki za szybką i niezwykle trafną odpowiedź! Tego właśnie potrzebowałem! Dzięki tobie, mogę nie tylko zamieniać obiekty Subdiv na Polygons, ale także są tam opcie zamiany brył, Nurbs na Polygons! Wszystkie je dodam do nowego menu, które specjalnie dla nich zrobię w tym pasku z bryłami!

Jestem twoim dłużnikiem! Mam, więc nową rzecz do zapamiętania! Zmienianie typów bryły! Wszystko dzięki tobie!

Pozdrawiam i Dziękuję jeszcze raz!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności