Napisano 10 Październik 200717 l Od jakiegoś czasu staram sie poznać opcje programu do grafiki 3D, "3ds Max 8". Ostatnio zacząłem tworzyć projekt terenu... i mam problem ze znalezieniem pewnych opcji, a mianowicie: 1. Stworzyłem jakiś obiekt z kilku modyfikatorów i jest to już dość bardzo zmieszane. Czy jest jakaś opcja żeby jakby wyodrębnić ten obiekt i żeby po jego zaznaczeniu nie było już tych wszystkich modyfikacji jakie wcześniej wybrałem? Albo chociaż coś w stylu połączenia tych kilku modyfikatorów w jedną całość. 2. Stworzyłem jakiś tam obszar lekko pagórkowaty i chce żeby do niego były trwale przyczepione jakieś elementy ... np. jakaś nasypana górka ziemi. W jaki sposób tego dokonać. 3. Chce na ten pagórek nałożyć texture ziemi. Mam przygotowaną już taką w formacie bitmapy ale w dość niskiej rozdzielczości, a gdy ją nakładam to sie po prostu rozciąga, i trochę nie fajnie to wygląda. Czy da sie ustawić tą texture na danym elemencie jakby "sąsiadująco" że w tej rozdzielczości będzie układany jeden obrazek obok drugiego? Z góry dziękuje za wszelką pomoc!
Napisano 10 Październik 200717 l 1.prawy przycisk myszy-> convert to editable mesh/poly itp [F1+FAQ] 2.attache, group [F1+FAQ] 3.UVW mapping [F1+FAQ] 4.F1+FAQ :) pozdr
Napisano 10 Październik 200717 l 3. można zwiększyć tiling dla wszystkich współrzędnych w material editorze zakładka coordinates po wybraniu np. bitmapy dla kanału np. diffuse.