Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Od jakiegoś czasu staram sie poznać opcje programu do grafiki 3D, "3ds Max 8". Ostatnio zacząłem tworzyć projekt terenu... i mam problem ze znalezieniem pewnych opcji, a mianowicie:

 

1. Stworzyłem jakiś obiekt z kilku modyfikatorów i jest to już dość bardzo zmieszane. Czy jest jakaś opcja żeby jakby wyodrębnić ten obiekt i żeby po jego zaznaczeniu nie było już tych wszystkich modyfikacji jakie wcześniej wybrałem? Albo chociaż coś w stylu połączenia tych kilku modyfikatorów w jedną całość.

 

2. Stworzyłem jakiś tam obszar lekko pagórkowaty i chce żeby do niego były trwale przyczepione jakieś elementy ... np. jakaś nasypana górka ziemi. W jaki sposób tego dokonać.

 

3. Chce na ten pagórek nałożyć texture ziemi. Mam przygotowaną już taką w formacie bitmapy ale w dość niskiej rozdzielczości, a gdy ją nakładam to sie po prostu rozciąga, i trochę nie fajnie to wygląda. Czy da sie ustawić tą texture na danym elemencie jakby "sąsiadująco" że w tej rozdzielczości będzie układany jeden obrazek obok drugiego?

 

 

 

Z góry dziękuje za wszelką pomoc!

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 889
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1.prawy przycisk myszy-> convert to editable mesh/poly itp [F1+FAQ]

2.attache, group [F1+FAQ]

3.UVW mapping [F1+FAQ]

4.F1+FAQ :)

pozdr

Napisano

3. można zwiększyć tiling dla wszystkich współrzędnych w material editorze zakładka coordinates po wybraniu np. bitmapy dla kanału np. diffuse.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności