Skocz do zawartości

Słoneczko, zawalenie się skał i...


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań, i będę wdzięczny za odpowiedzi na nie ;]

 

1) Jak można zrobić takie słoneczko, że gdy na Renderze, kamera sie na nie zwróci, to będzie razić... Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi.

 

2) Zapewne jest opcja, która sprawi, że np, kilkanaście kamieni, ułożonych na sobie, zacznie się po prostu walić ( bez skojarzeń xD ) i spadnie w otchłań 3ds'a. Jak się nazywa?

 

3) Jak zrobić, by obiekt robił cień, gdy na obiekt pada światło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

~Pionier być może, ale każdy zaczynał od tego samego, a ostatnio zacząłem bawić się światłem ;p Trochę nie przejrzyste te odpowiedzi, a co do F1, to tam trzeba wpisać odpowiednie nazwy, i nie pomyślałem o tym ;]

 

kazdy zaczynal od czytania helpa, neta swego czasu nie bylo :) a teraz masz wiecej info niz my kiedys a sie nawet nie chce wcisnac klawisza.

 

za pare lat przyznasz mi racje zes len straszny :P

 

powodzenia i pozdrawiam

 

czolem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtych czasach intensywnie uczyli anglika ;) Ale tak pomijając tamte pytania, to zapomniałem zadać jedno, które mnie interesuje :P Jak zrobić takie pojawianie się obiektu tzn. ze najpierw pojawia się siatka ( o góry do dołu tak się buduje ) a potem pojawiają się materiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1- lens effect

2- reactor i bardzo łatwo to zrobić napisz tylko że nie wychodzi to Ci napiszę krok po kroku

3- stwórz źródło światła i zaznacz on przy shadows na zakładce general parameters i najlepiej wybierz raytraced shadows a jeszcze lepiej użyj mental raya i jego świateł powierzchniowych mr area omni i mr area spot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - u ciężkie to . . . . chyba to narazie za wysoka szkoła jazdy dla mnie ;pp

2 - z chęcią poczytam, bo robisz genialne tourtiale

3 - nie wiem czy mam mental raya, ale przy tym podstawowym Renderze, tez zrobię cień ;p

 

A Tomala nie wiesz może jak ten efekt budowania zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok co do pierwszego to lens effects czyli na polskie efekty soczewkowe symulują te wszystkie efekty świetlne powstające podczas załamania światła przez soczewkę. Żeby je włączyć to oczywiście stwórz światło przejdź do panelu modify (mając zaznaczone światło) na zakładce Atmosphferes & Effects kliknij przycisk Add i z okienka które się pojawi wybierz Lens Effects.

Pozycja lens effects pojawi się na liście teraz ją zaznacz i kliknij na przycisk Setup otworzy sie okno Environment and effects (normalnie włączasz je wciskając 8 na klawiaturze). Na zakładce effects na liście jest lens effects, niżej na zakładce Lens Effects Parameters na liście po lewej są składniki tego efektu czyli glow,ring, ray... itp.

Włączasz je klikając na nazwę składnika i klikając na strzałkę w prawo po czym pozycja zostaje przeniesiona na listę po prawej stronie- te efekty będą widoczne przy renderingu.

Zaznaczając składnik np. glow pod spodem pojawi się pozycja glow element w której ustawiasz parametry składnika glow. Pamiętaj jeszcze o tym że efekty atmosferyczne renderuja się tylko w oknie perspective i camera. A o wiele lepsze efekty soczewkowe znajdziesz w video post (główny pasek zadań pozycja Rendering > Video Post...).

Dobra miało być o recktorze, sprawa jest bardzo prosta zakładam że masz stworzone kamienie które mają się zawalić no to teraz tak:

-Główny pasek narzędziowy pozycja reactor > create object > Rigid Body Collection i po wybraniu kliknij raz w dowolnym oknie widokowym. Stworzyłeś kolekcję ciał sztywnych do której dodamy wszystkie kamienie ponieważ w rzeczywistości są to obiekty twarde niepodlegające odkształceniom pod wpływem działania sił. Reaktor dzieli typy obiektów na kolekcje które następnie będą poddawane symulacjom na różnych zasadach. Tak więc dla ciał stałych- sztywnych będzie to rigid body collecyion dla materiałów i tkanin cloth collection dla obiektów elastycznych- miękkich soft body collection itp. itd.

-ok na zakładce modify w pozycji RB Collection properties kliknij na przycisk add i wybierz z listy wszystkie obiekty które mają wziąć udział w symulacji(wszystkie kamienie).

-przejdź na zakładkę utilities (ostatnia zakładka z takim młotkiem) i tam kliknij na przycisk reactor.

- rozwiń pozycję properties i zaznacz w oknach widokowych wszystkie kamienie które dodałeś do RB collection. W phisical properties ustaw im masę(mass) i w simulation geometry w zależności od kształtu kamieni zaznacz mesh convex hull albo concave mesh.

Convex dla obiektów które nie mają żadnych dziur i wytłoczeń a concave dla tych które mają jakieś wgłębienia albo otwory (np. szklanka albo koło ratunkowe ;)).

Jeżeli obiekty są bardzo skomplikowane czas symulacji może się sporo wydłużyć dlatego są tam pozycje proxy convex hull i proxy concave mesh p wybraniu których aktywny staje się przycisk po kliknięciu którego możesz wybrać obiekt zastępczy o prostszej budowie do przeprowadzenia symulacji.

-ok parametry obiektów ustalone możesz jeszcze ustawić tolerancję kolizji na zakładce havok 1 world> col. tolerance odpowiada ona za odległość między kolidującymi obiektami.

-przejdź na zakładkę Preview & Animation, kliknij na przycisk Create animation i poczekaj aż komp przeliczy symulację.

 

Mental raya masz wciśnij f10 na zakładce Common zjedź na sam dół do pozycji Assign Renderer kliknij kwadracik z trzema kropkami przy Production: i zmień renderera na Mental ray jak będziesz chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności