Polg Napisano 12 Październik 2007 Napisano 12 Październik 2007 Witam Namalowalem sobie sposobem pixelpaint (chyba tak sie to zwie) texturke na modelu i teraz czy wie moze ktos gdzie mozna zwiekszyc rozmiar texturki zeby byla wieksza niz 1024x1024 po wcisnieciu Col>Txr? Probowalem w Texture przed wrzuceniem na texturke tego co malnalem ale za kazdym razem wychodzi 1024. Jeszcze mam jedno pytanko bo ponoc zbrush nie lubi overlaping-u wiec tak sie zastanawiam jak wyglada praca wielu z was nad modelem od poczatku do konca jezeli chodzi o texturki. Majac wymodelowany obiekt robicie unwrapa w osobnym kanale dla zbrusha i w osobnym dla texturki koloru z overlapingiem gdy mamy symetryczny obiekt i chce texturki w ps malowac, czy jeszcze jakos inaczej? Pzdr
Tomala Napisano 12 Październik 2007 Napisano 12 Październik 2007 To się nazywa poly painting a rozmiar textury ustawiasz pod texture na głównym pasku zadań i po wpisaniu rozmiaru klikasz na new wtedy textura zostanie stworzona. Teraz bierzesz Col>Txr i będzie działać. Jak zbrush nie lubi overlapingu to musisz symetryczne obiekty mapować w całości później w ps-ie namalujesz texturę dla jednej połowy, skopiujesz i odwrócisz i ustawisz na drugiej to samo więc narobisz sie tyle co przy połowie. Unwrapując w maxie zrób to przy wyłączonym mod. symmetry a później daj "collapse to" na unwrapa, włącz symmetry i znowu dodaj unwrapa zaznacz polygony drugiej połowy modelu i w edytorze unwrapa przesuń je na bok i odwróć w poziomie ponieważ będą się pokrywały z pierwszą połową. Więc z unwrapowaniem też się więcej nie narobisz przy symetrycznych modelach mapownych w całości. Pozostaje tylko kwestia rozmiaru textury. Lepiej zawsze mieć obiekt zmapowany w całości bo nic nie jest perfekcyjnie symetryczne jeżeli chodzi o textury i czasami trzeba wprowadzić trochę różnic między połowami na texturze.
Polg Napisano 12 Październik 2007 Autor Napisano 12 Październik 2007 Dokladnie! Dzieki Tomala! Wlasnie mialem napisac ze znalazlem rozwiazanie , zawsze jak watek rozpoczne to znajduje rozwiazanie na problem. Ale druga czesc pytania nadal aktualna :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się