Napisano 12 Październik 200717 l Witam Namalowalem sobie sposobem pixelpaint (chyba tak sie to zwie) texturke na modelu i teraz czy wie moze ktos gdzie mozna zwiekszyc rozmiar texturki zeby byla wieksza niz 1024x1024 po wcisnieciu Col>Txr? Probowalem w Texture przed wrzuceniem na texturke tego co malnalem ale za kazdym razem wychodzi 1024. Jeszcze mam jedno pytanko bo ponoc zbrush nie lubi overlaping-u wiec tak sie zastanawiam jak wyglada praca wielu z was nad modelem od poczatku do konca jezeli chodzi o texturki. Majac wymodelowany obiekt robicie unwrapa w osobnym kanale dla zbrusha i w osobnym dla texturki koloru z overlapingiem gdy mamy symetryczny obiekt i chce texturki w ps malowac, czy jeszcze jakos inaczej? Pzdr
Napisano 12 Październik 200717 l To się nazywa poly painting a rozmiar textury ustawiasz pod texture na głównym pasku zadań i po wpisaniu rozmiaru klikasz na new wtedy textura zostanie stworzona. Teraz bierzesz Col>Txr i będzie działać. Jak zbrush nie lubi overlapingu to musisz symetryczne obiekty mapować w całości później w ps-ie namalujesz texturę dla jednej połowy, skopiujesz i odwrócisz i ustawisz na drugiej to samo więc narobisz sie tyle co przy połowie. Unwrapując w maxie zrób to przy wyłączonym mod. symmetry a później daj "collapse to" na unwrapa, włącz symmetry i znowu dodaj unwrapa zaznacz polygony drugiej połowy modelu i w edytorze unwrapa przesuń je na bok i odwróć w poziomie ponieważ będą się pokrywały z pierwszą połową. Więc z unwrapowaniem też się więcej nie narobisz przy symetrycznych modelach mapownych w całości. Pozostaje tylko kwestia rozmiaru textury. Lepiej zawsze mieć obiekt zmapowany w całości bo nic nie jest perfekcyjnie symetryczne jeżeli chodzi o textury i czasami trzeba wprowadzić trochę różnic między połowami na texturze.
Napisano 12 Październik 200717 l Autor Dokladnie! Dzieki Tomala! Wlasnie mialem napisac ze znalazlem rozwiazanie , zawsze jak watek rozpoczne to znajduje rozwiazanie na problem. Ale druga czesc pytania nadal aktualna :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto