Jump to content
Polg

Col>Txr

Recommended Posts

Witam

 

Namalowalem sobie sposobem pixelpaint (chyba tak sie to zwie) texturke na modelu i teraz czy wie moze ktos gdzie mozna zwiekszyc rozmiar texturki zeby byla wieksza niz 1024x1024 po wcisnieciu Col>Txr? Probowalem w Texture przed wrzuceniem na texturke tego co malnalem ale za kazdym razem wychodzi 1024.

 

Jeszcze mam jedno pytanko bo ponoc zbrush nie lubi overlaping-u wiec tak sie zastanawiam jak wyglada praca wielu z was nad modelem od poczatku do konca jezeli chodzi o texturki.

Majac wymodelowany obiekt robicie unwrapa w osobnym kanale dla zbrusha i w osobnym dla texturki koloru z overlapingiem gdy mamy symetryczny obiekt i chce texturki w ps malowac, czy jeszcze jakos inaczej?

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

To się nazywa poly painting a rozmiar textury ustawiasz pod texture na głównym pasku zadań i po wpisaniu rozmiaru klikasz na new wtedy textura zostanie stworzona. Teraz bierzesz Col>Txr i będzie działać.

 

Jak zbrush nie lubi overlapingu to musisz symetryczne obiekty mapować w całości później w ps-ie namalujesz texturę dla jednej połowy, skopiujesz i odwrócisz i ustawisz na drugiej to samo więc narobisz sie tyle co przy połowie. Unwrapując w maxie zrób to przy wyłączonym mod. symmetry a później daj "collapse to" na unwrapa, włącz symmetry i znowu dodaj unwrapa zaznacz polygony drugiej połowy modelu i w edytorze unwrapa przesuń je na bok i odwróć w poziomie ponieważ będą się pokrywały z pierwszą połową. Więc z unwrapowaniem też się więcej nie narobisz przy symetrycznych modelach mapownych w całości. Pozostaje tylko kwestia rozmiaru textury. Lepiej zawsze mieć obiekt zmapowany w całości bo nic nie jest perfekcyjnie symetryczne jeżeli chodzi o textury i czasami trzeba wprowadzić trochę różnic między połowami na texturze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie!

Dzieki Tomala!

Wlasnie mialem napisac ze znalazlem rozwiazanie , zawsze jak watek rozpoczne to znajduje rozwiazanie na problem.

Ale druga czesc pytania nadal aktualna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy