Napisano 12 Październik 200717 l Wiem, że pytania które zadaje są tragiczne, ale akurat do tego odnośnika nie umiałem znaleźć odpowiedzi. Otóż jak uzyskać efekt odbicie innych obiektów w innym obiekcie ( szyba, tafla lodu, lodowa jaskinia lustro ) oraz np. falowanie odbicia w tafli wody i innych. Słyszałem, że do tego jest bardzo skuteczny V-Ray, ale skąd go pobrać, oraz w miarę Waszych chęci prosił bym o tutki ogólnej budowy i podstawowej wiedzy na ten temat. Z góry thx.
Napisano 12 Październik 200717 l Niekoniecznie Vray. Zrobisz to w kazdym renderze za pomoca nalozenia materialu Raytrace w kanal Diffuse. BAAAAAARDZO wiele razy przekopywany temat na forum. Poza tym masz to w przystepny opis w maxie pd F1 podpisane. Nygus! A zebys juz juz nie martudzil to do falowania wstaw Nose np w kanale BUMP (to takie na poczatek, bardzo proste) restze masz w maxie pod F1.
Napisano 12 Październik 200717 l Najprościej- wrzuć mapę raytrace do kanału reflection. A falowanie odbicia czy inne jego zniekształcenia to zależą od powierzchni modelu. Możesz taką powierzchnię pofalować albo za pomocą mod. noise(siatka obiektu musi być dosyć gęsta) najlepiej z zaznaczoną opcją fractal albo za pomocą mapy z odpowiednim bumpem albo displacement (w obu przypadkach do kanału wrzucasz mapę noise).
Napisano 13 Październik 200717 l Autor ~Tomala jak zwykle to wytłumaczysz, aż mi głupio, że ja nie będę Ci w stanie pomóc :) Zaraz się pobawię, a co do Nois'a to wiem ;] Można zawsze wypalić normal mapę, ale tu akurat nie jestem pewny wielu rzeczy ;]
Napisano 13 Październik 200717 l Arti nie wiem dlaczego ale odosze wrazenie ze leniwy/a jestes - i nie chce ci sie rozwiazan szukac - a wiekszosc informacji jest w sieci- wrzuc do googla interesujace cie skrooty myslowe na dany temat i bedziesz mial/a odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto