Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witojcie! kope lat, może mnie tu jeszcze ktoś pamięta :D

Nie było mnie bo mi sie płyta spaliła! Zbieralem na nowy komp bo to dobra okazja na zmiane. Ale do rzeczy:

 

render10ll8.jpg

 

Takie nowe pomieszczonko. Zamieszczam jeden screen i prosze o rady, co zrobić aby takie moje wizki stały sie realistyczniejsze bo to co tu prezentuje... to jeszcze nie to :|

 

Ale może coś Wam się tu spodoba, a może coś mi tu poradzicie...

 

Pozdrawiam forum!

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Więc po pierwsze, jak to oświetliłeś?

Mam wrażenie że masz jakieś światełko pod sufitem i tyle ( dlatego Ci przepala łóżko ), daj światło w oknie ( jeśli ma być okno ).

 

Ładny skórzany koc na łóżku :P ( jeśli to vray to wywal z ustawień materiału cały reflection )

 

Półka z książkami wygląda ok.

Dywanik też byłby ok gdyby nie był przepalony.

Do tych lampeczek pod sufitem daj IESy to będzie się ładnie światło na pokoju układać.

 

Ale co ja Ci tak gadam a sam się nie znam :D

 

Pozdro

Napisano

Spójrz na ściany, sa IES'y w lampach stąd te przepalenie bo i z okna leci światło :) no i na materiale łózka nie ma anie troche refleksu. Ale dzieki za rady :P iągle próbuje jakoś wyrównać te światła

Napisano

render11nk7.jpg

 

oraz

 

render12kr2.jpg

 

to nowe propozycje oswietlenie a w screenie nr 2 prosze dajcie mi porady, co zrobić z pustym miejscem na pułce i na ziemi bo jest strasznie pusto a nie mam pomysłów co tam postawić ;(

Napisano

Nie wyglada to zaciekawie a oswietlenie moim zdaniem do bani. Takie wielgachne okno a nie moze doswietlic pokoju? Przy samym oknie az razi a za lozkiem juz jest ciemnica heh dziwnie to wyglada.

Napisano

No ja tam vray'a nie kumam ale domyslam sie ze to w GI rendera trzeba ustawic bouncing swiatla tak by dotarla tam gdzie trzeba. Zawsze mozesz przejsc na Mentala wtedy bede mogl ci pomoc bardziej szczegolowo :].

Napisano

Heh nie wiem czemu ludzie boja sie mental jak ognia przeciez to taki superasny render. Kiedys ludzie nie mogli uwierzyc ze mentala dolacza do maxa a teraz jak ludzie widza ze jest juz w standardzie to mysla ze jest do bani.

Napisano

NIE JEST! Kosmosy można tam robić, zdjęcia wręcz i jak ktoś czji to dobrze to lepsze rzeczy niż w Vrayu, widziałem na własne oczy! Ale probowalem go już, pare tygodni dzien w dzien i do szału mnie doprowadził, strasznie trudny jest dla mnie wiec najpierw chce opnowac Vraya.

 

Liecze na dalsza pomoc w tej scenie prosze!

Napisano

render11cd0.jpg

 

 

Kolejna poprawka. I dalej nie moge sobie poradzić z kilkoma sprawami. proszę Was bardzo o pomoc! Spojrzeć wystarczy na np. cienie pod obrazami, nie sa idealnie tu i tam...

 

Prosze o rady co jeszcze moge zrobić z tym renderingiem... :(

 

P.S. Ustawienia IR to standardy, na medium i SUBV na 50... reszta to chyba zależne od VRay Phys. Camery nie?

Gość Trawnikow
Napisano

Mnie najbardziej razi w oczy materiał pośieli - jakiś taki dziwnie plastikowy - daj ustawienia to moze pomogę (jak będę potrafił :D ) Wydaje mi sie też, że pościel powinna być trochę bardziej pofałdowana, ale tego sam nie jestem pewien czy będzie lepiej wyglądać. AA też coś siada, co widać np. przy tych czerwonych szafkach u dołu, jakieś takie ząbki są. a oswietleniu sie niestety dobrze nie znam, węc Ci nie pomogę :(. Ogólnie jednak praca ładna i jak jeszcze trochę popracujesz będzie OK :)

Napisano

hmm dziwna podłoga ... paneli nie widać ? chyba ze to cos gumowato-podobne ;]

koc/dywan na podłodze dziwnie sie swieci

a kolor szafek to juz wogle zabija oczojebnościa :D

radze ukręcic multiplayer swiatła bo jara narzute i ksiazki a podregulowac w color mapingu bright...

Jak sie skupisz to bedzie przyzwoicie ;)

a tak nawiasem to mysle zebys dał taki materiał na narzute jak masz na recznikach

powinno byc o niebo lepiej

pozdrawiam

Napisano

Dzieki za rady chłopaki jednak problem tkwi glównie w oświetleniu.

 

Trawnikow - material ręczników jest IDENTYCZNY (nie licząć koloru oczywiście) jak materiał poscieli, jedynie na mat. recznikow jest VrayDisp a na poscieli tylko BUMP ale z ta sama mapa co DISP na recznikach. Pościel nie ma żadnego REFLECT (kolor czarny) ani nic innego,poprostu kolor biały... Co do oświetlenia to nie tylko te "ząbki" sa problemem, ale kiszki z cieniami na lampach czy pod obrazami itp.

 

arturprx2 - paneli nie widac... i nie wiem czemu! jak zmneijsze tiling zeby byly wieksze to tekstura rozmazana jak pierun, nizej dodalem troche dispa lekko pomoglo ale jak masz jakieś linki do fajnych paneli, parkietów, to bede wdzieczny za help. Co do "swiatlości", niżej zrobiłem jak zasugerowałeś, wygląda nieco lepiej wydaje mi się.

 

Co mnie zdziwilo to ze chcąc poprawić wszystkie cienie IR mapa podwyższyłem do HIGH i oto efekt :-/

 

render13cn7.jpg

 

jest tragicznie!! skąd te plamy! I cienie dalej nie sa lepsze. Co jest przyczną czegoś takiego? To nie peirwsza scena w której nie moge sobie z tym poradzić ;(

 

oto lekko poprawiona wersja z IR na medium:

 

render14gk4.jpg

 

i efekt wygląda lepiej, czemu? nie wiem :| Ale dalej nie podoba mi się dywan (czarne plamy) oraz białe prześwietlenia w rogu, zaraz nad wejściem.

 

Więc oto moje ustawienia renderingu i kamery na boku:

 

printscreen01jn5.jpg

 

Proszę o pomoc w "naprawieniu sceny" abym w przyszłości robil lepsiejesze sceny!

 

P.S. Moge oczywiście wysłać mój plik źrodłowy aby każdy sie nim pobawił jak ktoś ma ochote :) (max9 jakby co)

Napisano

Wez czlowieku w Ligh cache daj wiecej sampli z 800 albo ponad 1000 dla lepszego efektu. Pokaz ustawienia AA bo tam tez moznaby cos poprawic a co do camery fizycznej to sie na niej nie znam moze wsadz normalna z tego co wiem to fizyczna sie dobrze sprawdza przy vray sun a ze go tu nie uzywasz to bedziesz mial latwiej z normalne przynajmniej tak mysle. Modele w scenie sa bardzo fajne ale czesc materialow troche psuje efekt czekam na kolejny uptade.

Napisano

Uzywam Vray sun więc ta camera raczej niezbędna AA mam standardowe, nie zmieniane wiec temu ich nie poakzałem. Probowąłem coś poprawiac, ilośc sampli LC nie niweluje artefaktów, a włączenie np. DETAIL ENCH. dodaje gdzie niegdzie jakieś prześwietlenia :( więc nie wiem kiedy bedzie kolejny uptade :(

 

 

P.S. Sprawdzielm wlasnie większość parametrów renderingu. Zmieniałem sampli wielkosc, ilosc, w IR AA i... cholera wszedzie chyba cos zmieniałem, geometrie też! Ale cale pomieszczenie jest robione metodą cut i extrude. wniosek taki, ze to chyba wina ustawien kamery! bo tylko F-Number jakos działa na te prześwietlenia. może ktoś z tym pomóc?

Napisano

No ludzie UPDATE! Znalazlem problem! Problem faktycznie leżał w QMC sampler, tak ze dzieki Temporal ze naprowadziłes mnie an to zeby szukać gdzie indziej niż w IR :P Poczytalem troche na http://www.spot3d.com i wiele zrozumiałem ale jednak to nie wszystko.

 

Zaczne jednak od przedstawienia UPDATE'u:

 

render16ud3.jpg

 

 

Spójrzcie teraz na plamki na ścianie zaraz za wejściem. Nie możliwe ze to LC bo mam 100 sampli o wielkości 0,1 (jak dammniejsza to albo wywala mi maxa :| albo sample odbijają się w szafie ze sciany rpzeciwległej i ukazują jakos CHMARA plam :( ) Co do plam to dalej

w IR, HS sub oraz interp. Subv sa na 70 ustawione, więc sporo a efektu dalej nie ma.

 

Adaptive ammount = 0,85

Min samples 20

Global Subv 1,0

 

Czekam zatem na opinie i pomoc w rozwiązaniu problemiku plam (a no i render w tej rozdzielce dlugi, gdzies kolo godzinki :| )

Napisano

Masz tylko 100 sampli w LC? Eeee no to mozliwe ze to wplywa na jakosc 100 sampli to bardzo biednie nawet w tym tutku na spot3d do probnego renderu sugeruja 500 wiec jesli to nie byla literowka i niezapomniales o jednym zerze to wez dodaj od serca troche sampli 800-1000.

Napisano

Przepraszam! 1000 mialem napisac! Moja wina, 1000sampli ale rozwikłałem problem!

Powiedz mi jak mozesz tylko, czemu jak daje ustawienia IR na HIGH robią sie plamy na ścianie (i wlasnie wtedy zwiekszanie ilosci sapli nic nie daje) a jak dam na MEDIUM wszystko pieknie?

 

Wkrótce kolejny UP i bede prosił już tylko o pomoc z materiałami :]

Napisano

Szkoda ze często tu pisze sam do siebie :)

 

oto UPDATE:

 

render17ky2.jpg

 

Teraz prosze o pomoc i krytyke materiałów, może ma ktoś pomysł na pościel? Na lampach chce chrom, narazie jest tam:

 

Szary diffuse, odbicia gdzieś w połowie skali no i włączona interpolacja, duży ANISTROP. (mimo ze nie wiemc zemu tego nie widać)

 

Próbuje nawet z tutków zrobić przy tym swietle ładny chrom ale coś nie idzie :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności