floo Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 Wątek stworzony dla obalenia mitu jaki dotyczy Blendera. Chodzi o domyśle ustawienie które często powoduje że użytkownicy zniechęcają się po uruchomieniu programu... Ciągle słyszę że poruszanie się jest masakryczne, co wynika z niewiedzy że wystarczy zmienić opcje, by móc cieszyć się standardowym poruszaniem... Jest to dla tych którzy nie znają tej opcji... :) Należy zmienić w zakładce: View & Controls opcje Trackball na Turntable i zapisać ustawienia domyślne ctrl + U. I już nie musimy męczyć się z wciskaniem rolki... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 dodam że jeszcze warto obok przestawić Select With na Left Mouse, a Middle Mouse Button na Pan View (przynajmniej jeśli się ma przyzwyczajenia z innych programów np. max) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość junagog Napisano 9 Listopad 2007 Share Napisano 9 Listopad 2007 nie ma przyzwyczajeń, nie ma uprzedzeń Blender is good. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 9 Listopad 2007 Share Napisano 9 Listopad 2007 mi trackball jakos bardziej pasuje, prawy klawisz tez mi nie przeszkadza, gorzej jak chce skrotow klawiszowych blendera w innych programach uzywac :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 9 Listopad 2007 Share Napisano 9 Listopad 2007 suchym gadaniem o mitach za duzo nie zdzialacie ;) pokazujcie dobre kawalki cg zrobione w blendzie i gwarantuje ze wiecej ludzi na niego wsiadzie niz od rozwazan o viportach i lajoltach ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
animator Napisano 24 Listopad 2007 Share Napisano 24 Listopad 2007 ja od roku jade blendera i chciałbym pokazać wam skruty klawiaturowe do poruszania się niby poruszanie w blenderze jest trudne ja za chiny nie mogę się przyzwyczaić i zwinnie poruszać się po maxie naciśnięta rolka -obrut shift i rolka- przesówanie obrazu w 2d kręcenie rolki = ctrl+naciśnięcie rolki-oddalanie i najważniejsze do kamery i nie tylko shift+f +myszka w różne kierunki-obracanie względem naszego widoku +kręcenie rolki-przesówanie kamerą do przodu i do tyłu i tu bonus numpad'y 1,3,7-front,left,top 5-perspektywa lub nie "." -obracanie względem obiektu myślę że to powinno każdego zadowolić, wszystko co potrzeba dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi