Napisano 24 Październik 200717 l Wątek stworzony dla obalenia mitu jaki dotyczy Blendera. Chodzi o domyśle ustawienie które często powoduje że użytkownicy zniechęcają się po uruchomieniu programu... Ciągle słyszę że poruszanie się jest masakryczne, co wynika z niewiedzy że wystarczy zmienić opcje, by móc cieszyć się standardowym poruszaniem... Jest to dla tych którzy nie znają tej opcji... :) Należy zmienić w zakładce: View & Controls opcje Trackball na Turntable i zapisać ustawienia domyślne ctrl + U. I już nie musimy męczyć się z wciskaniem rolki... :D
Napisano 24 Październik 200717 l dodam że jeszcze warto obok przestawić Select With na Left Mouse, a Middle Mouse Button na Pan View (przynajmniej jeśli się ma przyzwyczajenia z innych programów np. max)
Napisano 9 Listopad 200717 l mi trackball jakos bardziej pasuje, prawy klawisz tez mi nie przeszkadza, gorzej jak chce skrotow klawiszowych blendera w innych programach uzywac :p
Napisano 9 Listopad 200717 l suchym gadaniem o mitach za duzo nie zdzialacie ;) pokazujcie dobre kawalki cg zrobione w blendzie i gwarantuje ze wiecej ludzi na niego wsiadzie niz od rozwazan o viportach i lajoltach ;)
Napisano 24 Listopad 200717 l ja od roku jade blendera i chciałbym pokazać wam skruty klawiaturowe do poruszania się niby poruszanie w blenderze jest trudne ja za chiny nie mogę się przyzwyczaić i zwinnie poruszać się po maxie naciśnięta rolka -obrut shift i rolka- przesówanie obrazu w 2d kręcenie rolki = ctrl+naciśnięcie rolki-oddalanie i najważniejsze do kamery i nie tylko shift+f +myszka w różne kierunki-obracanie względem naszego widoku +kręcenie rolki-przesówanie kamerą do przodu i do tyłu i tu bonus numpad'y 1,3,7-front,left,top 5-perspektywa lub nie "." -obracanie względem obiektu myślę że to powinno każdego zadowolić, wszystko co potrzeba dzięki