Napisano 26 Październik 200717 l Natknąłem się na pewien problem przy modelowaniu swojej gitary, a mianowicie jak wymodelować tą rombowatą powierzchnię boczną pokrętła? Liczę na pomoc bo sam niebardzo mam pomysły.
Napisano 26 Październik 200717 l podzielić siatkę na drobne prostokąty, połączyć vertexy po przekątnej żeby powstały romby, i potem wyciągnąć vertex który jest w środku romba wzdłuż normali. można też bumpem, normal mapą albo displacementem, mapkę można stworzyć jakimś prostokątnym gradientem.
Napisano 27 Październik 200717 l Jeśli będzie zbliżenie, to chyba najlepiej wymodelować, displacement w tym wypadku by miał więcej poly na renderze niż model, a przy normalach brzegi by były brzydkie. Jeśli z daleka to oczywiście że bump.
Napisano 28 Październik 200717 l Autor Generalnie w tym modelu poszedłem w stronę najdrobniejszych detali, więc myślę że zostanę przy wymodelowaniu tego :)