Malkav Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 Natknąłem się na pewien problem przy modelowaniu swojej gitary, a mianowicie jak wymodelować tą rombowatą powierzchnię boczną pokrętła? Liczę na pomoc bo sam niebardzo mam pomysły.
Ania Napisano 26 Październik 2007 Napisano 26 Październik 2007 podzielić siatkę na drobne prostokąty, połączyć vertexy po przekątnej żeby powstały romby, i potem wyciągnąć vertex który jest w środku romba wzdłuż normali. można też bumpem, normal mapą albo displacementem, mapkę można stworzyć jakimś prostokątnym gradientem.
Gość User190 Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 nie modelować - wypal normal mapkę, albo użyj displacement'a
illy Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 a to bedzie widac? bump nie wystarczy?
Ania Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 Jeśli będzie zbliżenie, to chyba najlepiej wymodelować, displacement w tym wypadku by miał więcej poly na renderze niż model, a przy normalach brzegi by były brzydkie. Jeśli z daleka to oczywiście że bump.
Malkav Napisano 28 Październik 2007 Autor Napisano 28 Październik 2007 Generalnie w tym modelu poszedłem w stronę najdrobniejszych detali, więc myślę że zostanę przy wymodelowaniu tego :)
Rekomendowane odpowiedzi