Napisano 27 Październik 200717 l Witam Mam scenę we VRay'u, nałożyłem mape bump na scianę i jest wszystko gites malines, natomiast nałożyłem mapę bump na podłoge, to mapa jest okropnie słabej rozdzielczości taka zpikselowana, a p[o za tym nie widać efektu bump. Pobawiłem się chwilę UVW i nic to nie dało, pobawiłem się swiatłem jego kątem i wogóle, dalej nic, potem zwiekszyłem kontrast textury i nadal nic, już mi totalnie ręce opadają. Nie mam pojęcia why? Pls Help. Z góry thx.
Napisano 27 Październik 200717 l jesteś pewny że wystarczająco długo pobawiłeś się UVW? co to za mapa, bitmapa czy procedural? jest dokładnie taka sama jak ta która działa? pokaż screena z ustawień mapki w material edytorze, oraz screena twojego uvw.
Napisano 27 Październik 200717 l Autor Mapa nie działająca jest inna od tej działającej... Oto render A to Map/Editor
Napisano 27 Październik 200717 l Heh no to chyba mamy przyczyne. Daj uwv map i daj plane ewentualnie boxa jesli to podloze nie jest prosta plaszczyzna tylko czyms innym czego nie widac na tym renderze
Napisano 27 Październik 200717 l Wróżkami nie jesteśmy, niestety, i nie widzimy co sknociłeś póki nie pokażesz screena. Daj screenshot modyfikatora uvw map, wraz z włączonym gizmo (tak żeby było widać gizmo w viewporcie)
Napisano 27 Październik 200717 l eech...jezeli masz modyfikator "Uvw unwrap" to kliknij nań "edit" i to okno co ci sie pojawi pokaż ;)
Napisano 27 Październik 200717 l ale unwrapem bym podłogi nie robiła, uvw wystarczy, przypuszczam że może jest ustawiona zła oś albo gizmo za duże.
Napisano 28 Październik 200717 l Autor Teraz zczaiłem o co chodzi. To nie jest wina UVW. Po prostu mapy na wszystkich przedmiotach pionowych funkcjonuja poprawnie, a wszystko co jest poziome jest rozmazane. Bez sensu, nie wiem dlaczego tak sie dzieje :/ Wcze sniej nie miałem takich problemów :/
Napisano 28 Październik 200717 l daj tą scenę albo screena, przecież można przestawić żeby działało na poziomych. w uvw map modifier są opcje X, Y, Z, spróbuj kliknąć. w uvw map modifier daj planar i poklikaj X, Y, Z aż gizmo będzie poziomo, ewentualnie zmień rozmiar.
Napisano 28 Październik 200717 l coz nie ma dolaczonej mapy na boxa wiec dalem jakas swoja dalem uwv map na box i bump jest widoczny choc troche slabo podbilem do 200 i wyglada juz normalnie a i jak renderujesz vray'em tu uzywaj vraytowskich swiatel ewentulanie mozna sie skusic na directa ale nie uzywaj mentalowskich.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto