Trybal Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 Witam Mam scenę we VRay'u, nałożyłem mape bump na scianę i jest wszystko gites malines, natomiast nałożyłem mapę bump na podłoge, to mapa jest okropnie słabej rozdzielczości taka zpikselowana, a p[o za tym nie widać efektu bump. Pobawiłem się chwilę UVW i nic to nie dało, pobawiłem się swiatłem jego kątem i wogóle, dalej nic, potem zwiekszyłem kontrast textury i nadal nic, już mi totalnie ręce opadają. Nie mam pojęcia why? Pls Help. Z góry thx.
Ania Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 jesteś pewny że wystarczająco długo pobawiłeś się UVW? co to za mapa, bitmapa czy procedural? jest dokładnie taka sama jak ta która działa? pokaż screena z ustawień mapki w material edytorze, oraz screena twojego uvw.
Trybal Napisano 27 Październik 2007 Autor Napisano 27 Październik 2007 Mapa nie działająca jest inna od tej działającej... Oto render A to Map/Editor
Trybal Napisano 27 Październik 2007 Autor Napisano 27 Październik 2007 Teraz nie ma, jak nie widziałem efektów, to usunąłem...
Temporal Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 Heh no to chyba mamy przyczyne. Daj uwv map i daj plane ewentualnie boxa jesli to podloze nie jest prosta plaszczyzna tylko czyms innym czego nie widac na tym renderze
Ania Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 Wróżkami nie jesteśmy, niestety, i nie widzimy co sknociłeś póki nie pokażesz screena. Daj screenshot modyfikatora uvw map, wraz z włączonym gizmo (tak żeby było widać gizmo w viewporcie)
JmTm00 Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 eech...jezeli masz modyfikator "Uvw unwrap" to kliknij nań "edit" i to okno co ci sie pojawi pokaż ;)
Ania Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 ale unwrapem bym podłogi nie robiła, uvw wystarczy, przypuszczam że może jest ustawiona zła oś albo gizmo za duże.
Temporal Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 to ja powiem jeszcze daj scene poswiece 5 minut i to rozgryze
Trybal Napisano 28 Październik 2007 Autor Napisano 28 Październik 2007 Teraz zczaiłem o co chodzi. To nie jest wina UVW. Po prostu mapy na wszystkich przedmiotach pionowych funkcjonuja poprawnie, a wszystko co jest poziome jest rozmazane. Bez sensu, nie wiem dlaczego tak sie dzieje :/ Wcze sniej nie miałem takich problemów :/
Ania Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 daj tą scenę albo screena, przecież można przestawić żeby działało na poziomych. w uvw map modifier są opcje X, Y, Z, spróbuj kliknąć. w uvw map modifier daj planar i poklikaj X, Y, Z aż gizmo będzie poziomo, ewentualnie zmień rozmiar.
Trybal Napisano 28 Październik 2007 Autor Napisano 28 Październik 2007 Prosze. Może coś zdziałacie bo mi ręce opadaja :/
Temporal Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 coz nie ma dolaczonej mapy na boxa wiec dalem jakas swoja dalem uwv map na box i bump jest widoczny choc troche slabo podbilem do 200 i wyglada juz normalnie a i jak renderujesz vray'em tu uzywaj vraytowskich swiatel ewentulanie mozna sie skusic na directa ale nie uzywaj mentalowskich.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się