alfoldi Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 Witam Mam nastepujący problem: Podczas renderowania (Vray Adv 1.5 RC3) w momencie gdy polożenie zmieni kamera z której renderowana jest scena, rozpoczyna sie bardzo brzydkie migotanie w miejscach w których obiekty są bardzo blisko siebie położone (np. kartki książki). o co tu chodzi? czy ktoś wie? napewno ktoś wie ;) ale ja nie. dlaczego dzieje sie to tylko w momencie gdy położenie zmieni kamera? z góry dzięki za ewentualną pomoc bo nie wiem jak to obejść..
AGmakonts Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 pokaż to po pierwsze ale wydaje mi się ze to słebe gi i bugi wyskakują zwyczajnie
Hynol Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 Ale w viewporcie czy przy renderingu?
alfoldi Napisano 29 Październik 2007 Autor Napisano 29 Październik 2007 Witam Problem po wyrenderowaniu oczywiscie, a nie w viewporcie Wiec tak: pod tym linkiem: http://pat.webd.pl/redpp/Comp.avi fragment tej animacji, w 2 drugiej sekundzie gdy ruszy sie kamera pojawia sie ten problem (migocza krawedzie kartek - i inne miejsca gdzie obiekty sa blisko siebie) przesylam ustawienia renderera prosze o pomoc, czy to za slabe GI rzeczywiscie? to dlaczego wiec dzieje sie dopiero gdy ruszy sie kamera? jezeli cos jest nie tak z ustawieniami vraya to prosze dajcie znac, co robie nie tak, kamera uzyta to zwykla maxowa kamera. pzdr
alfoldi Napisano 29 Październik 2007 Autor Napisano 29 Październik 2007 tzn wiem ze subdivs w lightcache powinno byc wyzsze itd, ale boje sie ze to nie zalezne od tego problemu, tak jak widac na zalaczonej animacji, problemu nie ma w 1 i 2 sekundzie dopoki kamera stoi w miejscu
Lis Napisano 29 Październik 2007 Napisano 29 Październik 2007 Toć to zwykły flickering. Obiekty ci się ruszają tak więc masz problem.Jedyne rozwiązanie jakie widzę to silniki qmc. Albo scanline. Gdybyruszała się samakamera poradzilbym ci to: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_imap2.htm
_LoGaN_ Napisano 29 Październik 2007 Napisano 29 Październik 2007 To jest wlasnie problem renderowania animacji z uzyciem GI i jak widze nie tylko w mentalu ktorego uzywam ale i w Vrayu. Mozna to zniwelowac jedynie (z tego co ja wiem) zwiekszajac sampling/jakosc GI. Ale poprawcie mnie jesli sie myle.
alfoldi Napisano 30 Październik 2007 Autor Napisano 30 Październik 2007 dzieki za odpowiedz, pokombinuje i dam znac
alfoldi Napisano 30 Październik 2007 Autor Napisano 30 Październik 2007 no i gra ;) zamiast lightcachu dalem qmc, i ustawilem preset: High Animation w Iradiance mapie i flickering zniknal, tyle ze zamiast 30h renderingu animacji zrobilo mi sie 160h. heh
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się