Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie co mam zrobić, żeby moje światło w scenie rozchodziło się tak jak w kiblu, tzn nie chcę aby mi światło wypalało plamy na najbliżej znajdujących się obiektach a zarazem chcę aby rozświetlało oddalone obszary w scenie.

Nie piszcie o Expozycji bo to znam. Piszcie o ustawieniach mental ray GI oraz FG, czy w tych ustawieniach jest jakiś konkretny parametr, który temu zaradzi (3dsmax 8).

I jeszcze jedno pytanie do czego służy parametr "maximum Num. Photons per Sample" w GI.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najlepiej zmniejszyć mlt swiatla i dac wiecej energy dla photonow. Dzięki temu uzyskasz więcej swiatla indirect w scenie niż direct.

Co do maximum Num. Photons per Sample - jest to parametr okreslajacy ile photonow moze znalezc sie na jeden sampel - czyli w tym samym miejscu. Wartość 5000 spokojnie pomaga wyeliminowac bugi w 90% scen, ktore powstaja przy zbyt malej wartości tego parametru. Praktycznie nie wpływa na czas rendera wiec się nie martw. To wszytko pod F1 :)

Napisano

czy odpowiednie materiały pomogą rozwiązać muj problem z nieprawidłowym rozłożeniem siwiatła w scenie . bo niestety mniejsza wartość mlt jednocześnie zwiększenie wartości energy dla fotonow nie pomaga .może jesyt jakiś konkretny parametr w gi lub fg który mi w sposob namacalny pomoże.Przede wszystkim mam zasadnicze pytanie czy mentel ray nadaje się do wykonania dobrej technicznie sceny wnętrza bo ten problem to ja mam zawsze i już niedługo osiwieje jak mi nie pomożecie.

Napisano

Mam jeszcze takie pytanie czym rużnią się parametry w mental ray GI w polu Global illumination(GI) "Maximum Num. Photons per Sample" a "Maximum Num. Photons per Sample" w polu Volumes (3ds Max8)

Napisano

Polaz screena Twojego rendera. Moze masz za malo photonow w scenie. Najlepiej wykonaj test diagnostyczny (diagnostic > photon density), w razie problemow z odnalezieniem tego trybu - F1.

W dziale tutoriale na forum pisalem tutek dotyczacy poprawnym oswietlaniu photonami w MR, poszukaj.

 

co do drugiego pytania odnosnie volumes - caly czas zastanawiam sie dlaczego nie przeczytasz w helpie. Wykaż troszkę ambicji :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności