Skocz do zawartości

Jeśli nie Solidworks to co?


ksawon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Stawiam pierwsze kroki w modelowaniu. Stąd też mam pytanie do bardziej doświadczonych. Proszę o doradzenie mi, na jakim oprogramowaniu powinienem się skupić. Opanowałem podstawy Solidworks i stanąłem przed dylematem, czy kontynuować jego naukę.

 

Nie są mi potrzebne funkcje renderowania. Nie będę tworzył obrazów, wizualizacji, itp. To czego potrzebuję to łatwego tworzenia kompozycji 3D i 2.5D – zarówno budynków, jak również pojazdów, zwierząt, ludzi - jednak bez tekstur, cieni, itd. Nie muszą to być modele umożliwiające interakcję czy też wykonywanie symulacji (tak jak Solidworks na to pozwala). Liczy się dla mnie łatwość tworzenia brył oraz kształtowania grubości ich ścian.

 

Solidworks na razie spełnia moje oczekiwania, ale nie wiem czy tak będzie dalej jak wyjdę poza poziom kluczy bądź kubków ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A ten solidworks to nie jest podobne to autocada? bo jesli tak to niewyobrazam sobie modelowanie zwierzat ale ja sie nie znam tylko tutaj sprzatam :P

 

Niestety, ale jestem całkowitym ignorantem w zakresie projektowania, więc trudno mi się wypowiadać na temat podobieństw lub różnic między jakimikolwiek programami do modelowania. Błądzę we mgle szukając kierunku. Na Solidworks trafiłem z polecenia – przez brata, który studiował na kierunku technicznym. Nie znam pełnego potencjału tego programu i stąd moje pytanie. Nie chciałbym przekonać się empirycznie, że to jednak błędna droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

programy służące tylko do modelowania to:

-wings3d (zaczynasz od kostki i dodajesz detale)

-rhino (zaczynasz od krzywych, które następnie łączysz powierzchniami)

-modo

-silo

programy do 2.5D czyli sculptowania to:

-zbrush

-mudbox

-sharp construct (darmowy, ale moim zdaniem nie najlepszy)

-blender (tam jest ta możliwość, ale program służy w sumie do wszystkiego)

 

Możesz sobie zładować wersje próbne tych programów i popróbować co ci odpowiada

osobiścię używam wingsa, bo darmowy i bardzo wygodny w obsłudze.

 

Ze sculpterów najwięcej możliwości ma zbrush, a najprościej nauczyć się mudboxa.

Z tych do modelowania znam jedynie dwa, wings i rhino, działają one na całkowicie różnej zasadzie, więc kto co lubi. Oba są dobre i nie są zbyt trudne do nauczenia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie przyjrzałem się tym programom. –Zbrush, mudbox, blender to zdecydowanie nie to o co mi jest potrzebne. Również wings3d odpada. Za to silo, molo i rhino wygląda bardzo obiecująco – zwłaszcza silo.

 

Koncentrując się na tych trzech, czy moglibyście mi podpowiedzieć który z nich posiada najlepsze wsparcie dla początkujących. Zależy mi zwłaszcza na materiałach video. Nauka w oparciu o nie idzie mi znaczne szybciej niż przy wykorzystaniu statycznych tutoriali.

 

Na pewno będę pracował na materiałach referencyjnych w postaci rysunków architektonicznych i zdjęć. Czy któryś z ww. programów wyróżnia się na tle innych w tej kwestii?

 

Bardzo dawno temu, jak 3D Studio było dostępne na dyskietkach miałem styczność z tym programem. Nadal jest chyba popularny. Na pewno materiałów do nauki ma więcej niż silo, molo i rhino (tak twierdzą google ;] ) Czy jest jakiś powód, aby nie inwestować czasu w naukę 3D Studio? Dopiero zaczynam przygodę z modelowaniem, więc w zasadzie nie ma dla mnie znaczenia od czego. W przyszłości przyjdzie czas i na inne programy, i na docenienie różnorodności jaką dają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz zamiar wybrac ktorys z płatnych to posciągaj sobie wersje trial, poprobuj i wybierz ten ktory najbardziej ci bedzie odpowwiadał.

solidworks pracuje na nurbsach i jest przeznaczony tylko do symulacji, animacji roznych czesci i elementów (nawet bardzo złozonych) i modelingu wszystkiego co jest związane z inyznierią oraz jakims technicznymi rzeczami.

silniki elektryczne, spalinowe, narzedzia elektryczne, samoloty, samochody (oczywiscie z pełnym omodelowaniem całego wnętrza, silniki, podzespoły i inne rzeczy) oraz wiele wiele innych.

 

 

3ds max głownie do stilli jest stosowany, ale animacje tez sie w nim robi,

maya to głownie animacja i efekty

blender to zas darmowy ale o bardzo duzym potncjale program do modelowania,animacji, symulacji , scultingu (podobno0 w najnowszej wersji jest taka mozliwosc, albo dopiero bedzie :) )

 

modo tylko stile , w najnowszej wersji jest tez sculpting (podobno mają zadbac tez o animacje w tym programie w nowszych wersjach, cos mi sie tak obiło o uszy i nie jest pewne,)

cinema 4d tak samo , modeling, efekty, animacja

wings 3d jest darmowy i tylko do modelingu.

 

mozliwe ze sie powtarzam i wiekszosc programow zostało opisane powyzej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności