Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam kilka pytan dotyczacych edit mesha:

1. kiedy tworze nowe pligony przez \"create\" czasami pojawiaja sie one nie po tej stronie maski co trzeba. musze probowac kilka razy az sie uda.

2. tak samo kiedy tworze poligony czasami lamia sie one na dwa trojkaty

Co jest powodem takich zachowan?;)

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A nie lepiej uzywac Editable Poly? teraz tego bardziej sie uzywa...

 

pozdr

Napisano

jak Ci sie zrbi polygon po drugien stronie to muszisz go potraktowac flipem.

Tomek- a co ja robie:)

Napisano

A moze wystarczy tworzyc je w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara? :P

Napisano
Originally posted by DruG

A moze wystarczy tworzyc je w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara? :P

 

A to ma jakas różnice?!:P

 

pozdr

Napisano

jak się tworzy zgodnie z ruchem wskazówek zegara to normalna będzie skierowana w jedną stronę (jak by to powiedzieć w kierunku zasiadającego przed monitorem), a jak przeciwnie do ruchu wskazówek zegara to w drugim (przeciwnym) i to chyba cała filozofia, chociaż jak wykazała praktyka to czasem coś mi się kaszani, ale tylko przy tworzeniu jakiś pogiętych wieloboków w 99% przypadków jest jednak ok

Napisano

A to nawet nie wiedzialem...phiii a czlowiek sie caly czas uczy i uczy :) thx

 

pozdr

Napisano
  • Autor

A co z 2 pytaniem? Dlaczego lamia sie czasami na dwa trojkaty?

Napisano
  • Autor

Mam jeszcze jedno pytanie:

3. jak tne poligony to czesto przecinaja sie one nie w tych miejscach, w ktorych chcialem zeby sie przeciely, albo wogole sie nie tna. O co chodzi???

Napisano
  • Autor

dzieki za odpowiedzi ale mam kolejny problem z edit mesh, a mianowicie: kiedy extruduje krawedzie (edge) a potem uzyje meshsmoth w obiekcie robia sie dziury i zalamania o innym kolorze itp. w czym tkwi problem? i jeszcze jedno w jednym z tutoriali natknalem sie na \"LPM cage\" jednak nigdzie w maxie nie moge tego znalezc, nie wiem czy to ma jakis zwiazek z edit mesh czy nie bo uzyte jest w tutorialu na temat modelowania?

Napisano

chodzi chyba o low poly modeling cage, którą można włączyć w oknie gdzie masz okienko z podziałem na subdivision. chyba...

Napisano
  • Autor

Dzieki za wszystkie podpowiedzi ale najwazniejsza dla mnie jest sprawa z tymi \"dziurami\". Jestem w trakcie wykonywania tutorialu o Joannie Dark w dziale o modelowaniu wlosow i tu sie zatrzymalem. Jeszcze raz postaram sie wszystko dokladnie opowiedziec: na poczatku jest jeden maly, zwykly kwadrat, potem go extruduje (powielam kilkakrotnie) i kiedy poobuje uzyc meshsmooth o wartosci 2 w masce robia sie dziury i zalamania o innym kolorze co to ma byc? Probowalem weldowac vertexy ale to nie pomaga. POMOCY!!!

Napisano

Ale żeś się na tego mesha uparł :) nie lepiej w Poly??

Jeśli siatka jest w porządku to przekonweruj ją na poly i wtedy użyj MS może pomoże:)

 

Napisano

nie ma sensu się męczyć z meshem konwertnij na editable poly i tu nie będzie problemów chyba że masz bardzo starą wersję maxa gdzie nie ma E Poly:cool::D

Napisano
  • Autor

Dobra, dobra ale jak w E Poly chce extrudowac krawedz to dzieja sie jakies dziwne rzeczy! :) typu lapie za krawedz i przeciagam ja z shiftem w bok a tu nagle przesowa sie inna krawedz a nie ta ktora zlapalem. No i co tu zrobic ??

Napisano

Herezje prawisz. Co ci się innego przesówa? Jeżeli nie jest to krawędź końcowa (border) to się rozsówa to chyba normalne, chociaż i to można zmienić tylko nie rób przez shifta tylko z prawego przycisku bądź prawego panelu. Tam masz pełną kontrolę nad tym narzędziem.

Napisano
  • Autor

Spoko! :-) Juz wiem jaki popelnialem blad. Extrudowalem krawedzie wszystkie na raz a to trzeba po jednej !! Teraz jest juz wporzo. Dzieki !!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności