Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jakis czas temu wymodelowlem ringowalem i zaanimowalem postac, obecnie chce nalozyc teksturki , okazuje sie ze mam problem poniewaz po okresleniu wspolrzendnych mapowania tekstura deformuje sie wraz z ruchem postaci,wydajemi sie ze problem tkwii w tym ze moyfikator okreslajacy wspolrzenemapowania znajduje sie na samej gorze listy modyfikatorow. Probowalm zmienic pozycje tegomodyfikatoratak aby znajdowal sie pod skinem niestety operacja ta sie nie powiodla.

Probowalem zrobic to klikajac prawym przyciskiem na obiekt i zaznaczjac all input i w nim zmieniajac pozycje modyfikatora , niestety operacja ta sie nie powiodla,czy ma ktos moze jakies inne propozycje aby zmienic pozycje modyfikatora wspolrzenych mapowania.?

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

A czy to postac jest na geometrii nurbs czy poly?

Jesli poly i zakladales teksture w zwykly sposob, bez projekcji (normal) - mozesz usunac historie pozostawiajac deformatory (edit/ delete by type/ not-deformer history).

 

Taka historie zawsze trzeba usunac tez jesli uzyles mapowania 'automatic mapping'.

 

Jesli nurbs lub poly mapowane projekcja - masz dwie mozliwosci - wypalic tekstury (convert to file texture w hypershade) lub przyparentowanie projekcji do szkieletu.

 

Pozdr.

Napisano

Postac jest wymodelowana w poly ,narazie staram sie okreslic wspolrzedne mapowania wiec nalozony jest checker.

Postac ktora wymodelowalem i ringowalem zlozona byla z jednej siatki , skorzystalem z rady jaka mi dales i uzylem narzedzia delete by history i wszystko dziala postac sie animuje a wspolrzedne mapowania pozostaja w miejscu.

Poniewaz chcialem rozdzielic wspolrzedne mapowania na kilka plikow ,glowy ,torsu i nog, rozdzielilem siatke postaci narzedziem mesh->extract tak aby tworzyly odzielne obiekty.

Po tej operacji posatc sie animuje i wszystko jest ok.

Niestety po okresleniu mapowania, wspolrzedne przesuwaja sie wraz z animowana postacia.

delete by history tez niedziala , postac przestaje sie animowac tzn tak jak by skin nie byl nalozony bo kosci sie animuja.

 

Okreslajac wspolrzene mapowania zaznaczam face i robie planar mappinga nastepnie w okniewindow->uv editor patrze czy siatka pozostaje w miejscu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności