Napisano 18 Listopad 200717 l Witam, jestem początkującym "grafikiem", Maxem zajmuję się od około 2 miesięcy. Postanowaiłem stworzyć kolumnę typu jońskiego. O ile z modelowaniem podstawy i kolumny dałem sobie rade to głowica stanowi dla mnie poważny problem. Nie wiem jak zabrać się do modelowania, moje próby zakończyły się powstaniem dziwnej kaciastej formy o której wolałbym zapomnieć :) Chodzi mi o uzyskanie mniej więcej takiego modelu: Proszę o porady jak to wymodolować, szukałem tutoriali na ten temat i niestety nic nie znalazłem (tutoriale o kolumnach są, ale o raczej prostych głowicach.) Oprogramowanie jakie posiadam to Max9. Przy okazji zamieszman clay render mojej jedynej jak narazie pracy (jeszcze nie ukończona, brakuje wielu szczegółów, ale jakoś narazie nie mam ochoty się z tym bawić, opierałem się na różnych tutorialach.) Proszę o słowa krytyki, byle konstruktywnej :)
Napisano 18 Listopad 200717 l rozbij to na dwie części, kolumna i góra osobno górę też na dwie i modeluj z symmetry a modeluj z boxa poprostu i MS potem pionowy element z cylindra, bevel edgeów do środka, chamferek i git
Napisano 19 Listopad 200717 l Dzięki z rady. Co do kolumny to dobry sposób, bo wczęsniej wycinałem w cylindrze booleanem i średnio to wychodzilo. Jednak niestety dalej nie daje rady wymodelować głowicy, to zadanie chyba mnie przerasta :(
Napisano 19 Listopad 200717 l to spróboj namiastkę zrobic tego, nie będzie identyko, ale zrób mało dokłądny model i go "obłóż" splineami z renderable załączonymi, tak tez tego ślimaka możesz zrobić