scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 jestem w trakcie robienia mojej pierwszej wizualizacji architektonicznej w której duża rolę odrywa zieleń, a szczególnie trawa - stad pytanie. Widziałem tutoriale w których tworzy sie 3 zdźbła i powiela setki/tysiące razy, słyszałem tez o jakimś pluginie - grass-o-mate chyba - on jest płatny? jaka metoda daje najlepszy rezultat?
Loki Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 Displace + dobra mapa do tego troche zabawy z Adv.Painter (darmowy plug in do maxa) zeby dodać troche "zycia" (wybujale zdzbla itp) i masz trawe jak malowanie. Do tej pory nie widzialem nigdy ladnie realistycznie wyglądającej trawy zrobionej za pomocą scattera (czyli kopiowania) ale pewnie da sie zrobic i tak (jak wszystko mozna zrobic na co najmniej 2 sposoby) co do grass-o-mate nie mam pojęcia - nigdy nie używałem.
hcpiter Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 grass o matic dziala tylko na maxie 4-5 do trawy pod wizki polecam displace map a scatter jest tez dobry tylko duzo pamieci zabiera.
carlosss Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 no ale można przecież proxy tego scattera potraktować i pamięci już nie zabiera dużo :)
siwy Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 Scatter do wizualizacji to moim zdaniem poroniony pomysł. wyjdzie ci scena w której sam budynek będzie zajmował kilka % całej sceny a efetk niekoniecznie dobry. W ogóle trawa nie jest najważniejszym elementem wizualizacji.
scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 a modyfikator hair and fur? - rzuciłem na niego okiem i może da sie nim zrobic trawe. A jesli chodzi o displace to trzeba zrobic plane z duza iloscia segmentów i poprosty wrzucic mape na displace, czy jak? moze ktos mi opisac jak to zrobic?
siwy Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 hair/fur też odpada. Chyba że robisz detal np tarasu gdzie na fragmencie będzie trawa. Displacement w vrayu robisz np. modyfikatorem vraydisplacement i tam dajesz mapke displ. nadajesz materiał z mapką difuse, mapujesz i jest.
scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 dzieki. a co z drzewami, krzakami?
scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 mam maxa 2008 i nie wiem czy jest sens instalowac vraya - czytałem na forum ze max10 ma mentala który przewyższa vraya. ja mam c2d 7500 2,2ghz, 2gb ram, geforce quadro m1600 no i tego maxa2008 - watpie zebym mógł pozwolić sobie na renderowanie zbednych poli jesli korzystam z mentala to jak to zrobic...robie plane, wrzucam mapke na difuse.....
Lis Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 czytałem na forum ze max10 ma mentala który przewyższa vraya. Buehehehe. Uwielbiam takich ludzi :D Jasne że przewyższa. Jeśli tylko umiesz go używać na takim poziomie :D Na tym forum jest może kilka osób które znają mentala na tyle żeby przebić Vraya.
scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 zrobiłem plane, nadałem mu modyfikator displace w którym jako mape dałem teksture trawy(pofalowało sie troche), przypisałem materiał jako diffuse ta sama tekstura - otrzymałem cos jakby woda z tekstura trawy - moze to śmieszne ale dopiero zaczynam zabawe w maxie. co robie źle?
scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 vraya też trzeba poznac..... kurcze, mówie że dopiero zaczynam
siwy Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 musisz mieć odpowiednią mapkę displacement i zmapować dość gęsto żeby trawa była drobna
scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 można poprostu teksture mapy zamienic na czarno-białą? jesli nie to skąd wziac taką mape?
hcpiter Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 http://www.google.com szukaj grass texture :p i tyle
scirocco Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 texture mam:P potrzebowałem tylko bump map:P już jest ok. wielkie dzięki wszystkim dzieki siwy
hcpiter Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 bump zabardzo nic nie da, dodaj ta mape do maxowego displejsa w material edytorze ustaw na 1.5 i bedzie dobrze ale mapowanie zrob bardzo male tiling wysoki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się