Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jestem w trakcie robienia mojej pierwszej wizualizacji architektonicznej w której duża rolę odrywa zieleń, a szczególnie trawa - stad pytanie. Widziałem tutoriale w których tworzy sie 3 zdźbła i powiela setki/tysiące razy, słyszałem tez o jakimś pluginie - grass-o-mate chyba - on jest płatny? jaka metoda daje najlepszy rezultat?

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Displace + dobra mapa do tego troche zabawy z Adv.Painter (darmowy plug in do maxa) zeby dodać troche "zycia" (wybujale zdzbla itp) i masz trawe jak malowanie.

 

Do tej pory nie widzialem nigdy ladnie realistycznie wyglądającej trawy zrobionej za pomocą scattera (czyli kopiowania) ale pewnie da sie zrobic i tak (jak wszystko mozna zrobic na co najmniej 2 sposoby)

 

co do grass-o-mate nie mam pojęcia - nigdy nie używałem.

Napisano

Scatter do wizualizacji to moim zdaniem poroniony pomysł. wyjdzie ci scena w której sam budynek będzie zajmował kilka % całej sceny a efetk niekoniecznie dobry. W ogóle trawa nie jest najważniejszym elementem wizualizacji.

Napisano

a modyfikator hair and fur? - rzuciłem na niego okiem i może da sie nim zrobic trawe. A jesli chodzi o displace to trzeba zrobic plane z duza iloscia segmentów i poprosty wrzucic mape na displace, czy jak? moze ktos mi opisac jak to zrobic?

Napisano

hair/fur też odpada. Chyba że robisz detal np tarasu gdzie na fragmencie będzie trawa. Displacement w vrayu robisz np. modyfikatorem vraydisplacement i tam dajesz mapke displ. nadajesz materiał z mapką difuse, mapujesz i jest.

Napisano

mam maxa 2008 i nie wiem czy jest sens instalowac vraya - czytałem na forum ze max10 ma mentala który przewyższa vraya.

 

ja mam c2d 7500 2,2ghz, 2gb ram, geforce quadro m1600 no i tego maxa2008 - watpie zebym mógł pozwolić sobie na renderowanie zbednych poli

 

jesli korzystam z mentala to jak to zrobic...robie plane, wrzucam mapke na difuse.....

Napisano
czytałem na forum ze max10 ma mentala który przewyższa vraya.

Buehehehe. Uwielbiam takich ludzi :D

 

Jasne że przewyższa. Jeśli tylko umiesz go używać na takim poziomie :D Na tym forum jest może kilka osób które znają mentala na tyle żeby przebić Vraya.

Napisano

zrobiłem plane, nadałem mu modyfikator displace w którym jako mape dałem teksture trawy(pofalowało sie troche), przypisałem materiał jako diffuse ta sama tekstura - otrzymałem cos jakby woda z tekstura trawy - moze to śmieszne ale dopiero zaczynam zabawe w maxie.

co robie źle?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności