Napisano 27 Listopad 200717 l jestem w trakcie robienia mojej pierwszej wizualizacji architektonicznej w której duża rolę odrywa zieleń, a szczególnie trawa - stad pytanie. Widziałem tutoriale w których tworzy sie 3 zdźbła i powiela setki/tysiące razy, słyszałem tez o jakimś pluginie - grass-o-mate chyba - on jest płatny? jaka metoda daje najlepszy rezultat?
Napisano 27 Listopad 200717 l Displace + dobra mapa do tego troche zabawy z Adv.Painter (darmowy plug in do maxa) zeby dodać troche "zycia" (wybujale zdzbla itp) i masz trawe jak malowanie. Do tej pory nie widzialem nigdy ladnie realistycznie wyglądającej trawy zrobionej za pomocą scattera (czyli kopiowania) ale pewnie da sie zrobic i tak (jak wszystko mozna zrobic na co najmniej 2 sposoby) co do grass-o-mate nie mam pojęcia - nigdy nie używałem.
Napisano 27 Listopad 200717 l grass o matic dziala tylko na maxie 4-5 do trawy pod wizki polecam displace map a scatter jest tez dobry tylko duzo pamieci zabiera.
Napisano 27 Listopad 200717 l no ale można przecież proxy tego scattera potraktować i pamięci już nie zabiera dużo :)
Napisano 27 Listopad 200717 l Scatter do wizualizacji to moim zdaniem poroniony pomysł. wyjdzie ci scena w której sam budynek będzie zajmował kilka % całej sceny a efetk niekoniecznie dobry. W ogóle trawa nie jest najważniejszym elementem wizualizacji.
Napisano 27 Listopad 200717 l Autor a modyfikator hair and fur? - rzuciłem na niego okiem i może da sie nim zrobic trawe. A jesli chodzi o displace to trzeba zrobic plane z duza iloscia segmentów i poprosty wrzucic mape na displace, czy jak? moze ktos mi opisac jak to zrobic?
Napisano 27 Listopad 200717 l hair/fur też odpada. Chyba że robisz detal np tarasu gdzie na fragmencie będzie trawa. Displacement w vrayu robisz np. modyfikatorem vraydisplacement i tam dajesz mapke displ. nadajesz materiał z mapką difuse, mapujesz i jest.
Napisano 27 Listopad 200717 l Autor mam maxa 2008 i nie wiem czy jest sens instalowac vraya - czytałem na forum ze max10 ma mentala który przewyższa vraya. ja mam c2d 7500 2,2ghz, 2gb ram, geforce quadro m1600 no i tego maxa2008 - watpie zebym mógł pozwolić sobie na renderowanie zbednych poli jesli korzystam z mentala to jak to zrobic...robie plane, wrzucam mapke na difuse.....
Napisano 27 Listopad 200717 l czytałem na forum ze max10 ma mentala który przewyższa vraya. Buehehehe. Uwielbiam takich ludzi :D Jasne że przewyższa. Jeśli tylko umiesz go używać na takim poziomie :D Na tym forum jest może kilka osób które znają mentala na tyle żeby przebić Vraya.
Napisano 27 Listopad 200717 l Autor zrobiłem plane, nadałem mu modyfikator displace w którym jako mape dałem teksture trawy(pofalowało sie troche), przypisałem materiał jako diffuse ta sama tekstura - otrzymałem cos jakby woda z tekstura trawy - moze to śmieszne ale dopiero zaczynam zabawe w maxie. co robie źle?
Napisano 27 Listopad 200717 l musisz mieć odpowiednią mapkę displacement i zmapować dość gęsto żeby trawa była drobna
Napisano 27 Listopad 200717 l Autor można poprostu teksture mapy zamienic na czarno-białą? jesli nie to skąd wziac taką mape?
Napisano 27 Listopad 200717 l Autor texture mam:P potrzebowałem tylko bump map:P już jest ok. wielkie dzięki wszystkim dzieki siwy
Napisano 27 Listopad 200717 l bump zabardzo nic nie da, dodaj ta mape do maxowego displejsa w material edytorze ustaw na 1.5 i bedzie dobrze ale mapowanie zrob bardzo male tiling wysoki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto