Napisano 28 Listopad 200717 l Witam ... co robie zle ...przeciez to takie proste 1.narysowalem kule 2. sciagnalem z internetu .jpg z tekstura grilla glosnikowego 3. stworzylem material vray na ktory zmapowalem sciagniety plik .jpg 4. nalozylem material na kule 5. zastosowalem uvm mapping 6. i .....nie moge zmienic skali nalozonego materialu zmieniam length, width, height (probowalem wszystkie zakresy od 0.01 do 1000) struktura zawsze pozostaje taka sama heeeeeeeeeelp zalaczam screen
Napisano 28 Listopad 200717 l A co w tym dziwnego - uvw maping to projekcja - jak dasz projekcje kuli na kulę to nieważne jak duże będą sfery - projekcja jest 1:1. Jak już koniecznie chcesz czymś kręcić to tilingiem tekstury z poziomu bitmapy albo uvw - tylko tak żeby nie stracić powtarzalności.
Napisano 28 Listopad 200717 l widze ze w viewporcie nie masz podgladu textury. Kliknij sobie w ta ikonke kwadracika niebiesko bialego w okienku material, gdy bedziesz w edycji bitmapy. Wtedy bedziesz widzial jak uklada sie textura w viewporcie.
Napisano 28 Listopad 200717 l Autor Hynol - tiling pomogl ....troszke jest to rozjechane tzn widac lekko ze powtarza sie struktura ale zdecydowanie lepiej to juz wyglada. Nie wiedzialem ze uvw to projekcja - teraz wszystko wydaje sie logiczne Zgred88 - wlaczylem - pomaga :) dzieki
Napisano 28 Listopad 200717 l Możesz jeszcze dać na przykład mapowanie plane, view alignment i wtedy możesz sterować wartościami lenght/width - minus taki że mapujesz do kamery, ale tekstura nie traci tilingu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto