Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ...

 

co robie zle ...przeciez to takie proste

 

1.narysowalem kule

2. sciagnalem z internetu .jpg z tekstura grilla glosnikowego

3. stworzylem material vray na ktory zmapowalem sciagniety plik .jpg

4. nalozylem material na kule

5. zastosowalem uvm mapping

6. i .....nie moge zmienic skali nalozonego materialu

 

zmieniam length, width, height (probowalem wszystkie zakresy od 0.01 do 1000) struktura zawsze pozostaje taka sama

 

heeeeeeeeeelp

 

zalaczam screen

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A co w tym dziwnego - uvw maping to projekcja - jak dasz projekcje kuli na kulę to nieważne jak duże będą sfery - projekcja jest 1:1. Jak już koniecznie chcesz czymś kręcić to tilingiem tekstury z poziomu bitmapy albo uvw - tylko tak żeby nie stracić powtarzalności.

Napisano

widze ze w viewporcie nie masz podgladu textury. Kliknij sobie w ta ikonke kwadracika niebiesko bialego w okienku material, gdy bedziesz w edycji bitmapy. Wtedy bedziesz widzial jak uklada sie textura w viewporcie.

Napisano
  • Autor

Hynol - tiling pomogl ....troszke jest to rozjechane tzn widac lekko ze powtarza sie struktura ale zdecydowanie lepiej to juz wyglada.

Nie wiedzialem ze uvw to projekcja - teraz wszystko wydaje sie logiczne

 

Zgred88 - wlaczylem - pomaga :)

 

dzieki

Napisano

Możesz jeszcze dać na przykład mapowanie plane, view alignment i wtedy możesz sterować wartościami lenght/width - minus taki że mapujesz do kamery, ale tekstura nie traci tilingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności