Posted November 28, 200717 yr Witam. Pracuje sobie w maxie od dawna, działam w opengl (w direct3d nie mam tego problemu, ale mam inny :P). Otóż nagle przy zmianie na direct 3d i po dwóch dniach spowrotem do opengl zaczęło mi dziwnie wyświetlać tekstury. Oto zrzut z fragmentu ekranu. http://img503.imageshack.us/my.php?image=86246341el5.jpg efekt polega na tym, że pojawia się krata, która wycina obiekt i przez nią widać. Żeby było śmieszniej rozmiar tej kraty jest ściśle uzależniony od rozmiaru uvw mapping. Tu na obrazku jest akurat mapowanie planarne. jak się da np. cylindryczne, wycięcia grzecznie zmieniają się na kształt gizma. Co ciekawe dzieje się tak tylko na obiektach z wyświetloną bitmapą - na obrazku widać zielony box, który ma to samo mapowanie co kamienna posadzka. Błagam o pomoc, to jest tak wkurzające, że hej, przeszkadza pracować. Przekopałem opcje viewporta, wyświetlania i drivera, nic nie znalazłem co by mogło wskazywać na taki stan. Co o tym powiecie? Jako alternatywe dla rozwiązania tego problemu, może ktoś mi wytłumaczy, czemu direct3d tak potwornie gryzie się z Vrayem? (obie rzeczy, znaczy max i vray oryginalne). Objawia się to masakrycznymi zwolnieniami przy operacjach dodawania / usuwania światła i wywalanie błędów, że max zostanie właśnie zamknięty. Pozdrawiam i dziękuję za szybką pomoc!
November 28, 200717 yr Author niet. reflect, bump mapy są i żadna nie daje dostarczonych efektów - zwykłe bitmapy. Mapy typu vraymap ofkoz. EDIT: problem został zlikwidowany. Co było tego przyczyną, nie mam zielonego pojęcia, skasowałem 3dsmax.ini i problem zniknął. Ten sposób powinien być już stosowany jako pigułka na cale zło :D:D. Pozdrawiam !
Create an account or sign in to comment