Napisano 3 Grudzień 200717 l Jak zrobić słońce, ale nie mam tu na myśli lans efekt, tylko jak zrobić, by było to słońce świecące jak prawdziwe. Jak ustawić omini czy inny rodzaj świata. Czy należy jest oddalić tak bardzo daleko, czy jest jakiś emiter światła, który to załatwi?
Napisano 3 Grudzień 200717 l Użyj mentalowskiego sun tylko zmień inensity z 1 na coś w okolicach 0,02.
Napisano 3 Grudzień 200717 l Słońce uniwersalnie symuluje się direct lightem. Plus do tego atmospheric blue z enviromentu.
Napisano 3 Grudzień 200717 l Autor http://img136.imageshack.us/img136/8968/beztytuusr6.jpg Czy to chodzi o to światło i gdzie w eviromentcie znajduje się atmospheric blue?
Napisano 3 Grudzień 200717 l Użyj mentalowskiego sun tylko zmień inensity z 1 na coś w okolicach 0,02. Po co? Wystarczy uzyc logarytmic expourse control i jest git. Po to wymyslono tego suna by defultowo juz ladnie dzialal.
Napisano 3 Grudzień 200717 l http://img136.imageshack.us/img136/8968/beztytuusr6.jpg Czy to chodzi o to światło i gdzie w eviromentcie znajduje się atmospheric blue? O to, tylko musisz dać hot spota wielkości sceny, albo włączyć overshoota. Atmospheric blue to takie określenie światła rozproszonego przez atmosferę - czyli nieba. W różnych rendererach różnie to można robić, więc warto by było wiedzieć na jakim rendererze pracujesz. Najłatwiej jest oczywiście z Mentalem, bo na początek wsadzasz skylight system i masz załatwione słońce i niebo. Jest to chyba najłatwiejsza opcja. Ze scanlinem troszke inaczej to wygląda.
Napisano 4 Grudzień 200717 l Autor Aha. Tylko musiał bym się dowiedzieć, jaki to render, tylko gdzie się zmieniało używany render? Pamiętam, że kiedyś zmieniałem, ale nie dało rady odświeżenie pamięci... Co do skylight system, to w tym wypadku będę mógł operować położeniem słońca oraz edytować efekty soczewkowe, jeżeli takowe posiada?
Napisano 5 Grudzień 200717 l Tu masz dobrego tutka: http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=141&unfold=exclusive
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto