Skocz do zawartości

[modelowanie/making of] Felga [3dsmax]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pełnowartościowy tutorial to raczej nie jest, prędzej taki mały opis procesu. Mam nadzieje że sie przyda :)

 

1.Ustawiamy sobie print'y i tworzymy obiekt Star - posłuży za wytyczną.

49391452ek1.jpg

 

2.Następnie analogicznie tworzymy przy pomocy Spline'ów ważniejsze kształty felgi. W tym momencie trzeba ją odrysować.

Dobrze jest zwiększyć interpolacje. Do wykonania otworu na śrubę także można użyć spline. (ja użyłem Circle'a i małej interpolacji).

85717019fv2.jpg

 

3.Chowamy print'a, tworzymy cylinder tak by ilość side'ów pasowała do wytycznej ze Star'a, usuwamy zbędne poligony, tak by został nam taki fragment.

95276591ni1.jpg

 

4.W tym momencie zaczynamy modelować, prowadzimy siatkę.

71352866mj7.jpg

93811001am2.jpg

 

5.I etap modelowania zakończony. Teraz trzeba nadać kształt siatce. Przesuwając vertexy kształtujemy ją w taki sposób by przypominała felgę w rzeczywistości.

34173468no4.jpg

 

 

6.Dodajemy chamfer'y i korygujemy nierówności siatki. W efekcie otrzymamy coś takiego.

24210125zf6.jpg

 

7.Używając symetry tworzymy felgę.

40682557gv8.jpg

 

8.Na koniec wykańczamy całość, zaklejamy otworki, weld'ujemy zbędne vertexy.

28728465pq6.jpg

 

9.Gotowa felga.

10ko7.jpg

 

fela8002dq1.jpg

 

pozdro

  • Like 2
  • Confused 1
  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności