Gość gocek Napisano 8 Grudzień 2007 Napisano 8 Grudzień 2007 Witam Jestem początkującym w 3ds max... tzn uważam ze znam troszkę go, no ale nie do końca. Chciałbym abyście mi dali jakieś wskazuwki jak nałożyć tekstury ulicy wraz z pasami, żeby się nie męczyć przy modelowaniu pasów. Mam 3ds max 8 w wersji trial, więc chciałby aby o tej wersji była jaką porada, proszę o odpowiedź lub ewentualny kontakt GG 1600774. Pozdrawiam
deha21 Napisano 8 Grudzień 2007 Napisano 8 Grudzień 2007 Poprostu nadać teksturę/materiał obiektowi. Czyli zaznaczasz obiekt>wciskasz klawisz M>wybierasz jakiś slot>w Diffuse klikasz na taki kwadracik>wybierasz Bitmap> i ładujesz jakąś teksturę z dysku. Potem już tylko naciskasz Assign Material to Selection (taka ikonka, trzecia od lewej) i ewentualnie Show Map in viewport (ikonka kwadracika z taką jakby szachownicą) jeżeli chcesz zobaczyć teksturę w viewporcie. O to chodziło? :)
Tomala Napisano 8 Grudzień 2007 Napisano 8 Grudzień 2007 No ale pewnie będziesz chciał dostosować położenie textury na obiekcie a do tego najszybciej modyfikatorem uvw map. Pobaw się gizmem jak textura nie będzie leżała tak jak chcesz.
Scottero Napisano 8 Grudzień 2007 Napisano 8 Grudzień 2007 Albo, jesli teren ulicy to plane, w modyfikacji uvw unwarp zaznacz go, kliknij na planar mapping, a w mapperze poskaluj i naloz teksturke w jakims sofcie 2d ;)
Michal K Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 a jeżeli mam jpg bardzo dużego jest to zeskanowana mapa o wymiatach 113x85, w chwili gdy wciskam "m" nadaje w diffuse ( w spectular tez próbowałem) bitmape wyszukuje plik klikam ok i wszystko ok w oknie materials w chwili gdy przerzucam na boxa bądz plane linie sie lacza i jest jedna wielka paćka z duzymi kreskami które coś tylko przypominają mapę
Michal K Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 ale ja mam problem nie z dopasowaniem do plane lub boxa, tylko problem jest w tym ze przy zgraniu mapy na plane czy boxa zdjęcie zaczyna wariować zamiast lini pojawiaja sie kropki i wszystkie jednej wielkości i bardzo duże
zgred Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 w viewporcie textury sa gorszej jakosci... Sprobuj wyrenderowac i zobacz czy te kropki tez tam sa. Jezeli to nie to, to najlepiej wrzuc screena bo piszesz jakos niejasno ;P
Michal K Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 po renderingu mapa wygląda idealnie ale w vieporcie wszystko sie zamienia w kropki, jak to zmienic ?
zgred Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232
Michal K Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 nadal nie działa :( zajebiscie wielkie dzięki :) wielkie dzięki naprawdę bardzo dziękuje :) działa wszystko pięknie
Rekomendowane odpowiedzi