Skocz do zawartości

Jak nałożyć tekstury ulic


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem początkującym w 3ds max... tzn uważam ze znam troszkę go, no ale nie do końca. Chciałbym abyście mi dali jakieś wskazuwki jak nałożyć tekstury ulicy wraz z pasami, żeby się nie męczyć przy modelowaniu pasów. Mam 3ds max 8 w wersji trial, więc chciałby aby o tej wersji była jaką porada, proszę o odpowiedź lub ewentualny kontakt GG 1600774.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Poprostu nadać teksturę/materiał obiektowi. Czyli zaznaczasz obiekt>wciskasz klawisz M>wybierasz jakiś slot>w Diffuse klikasz na taki kwadracik>wybierasz Bitmap> i ładujesz jakąś teksturę z dysku. Potem już tylko naciskasz Assign Material to Selection (taka ikonka, trzecia od lewej) i ewentualnie Show Map in viewport (ikonka kwadracika z taką jakby szachownicą) jeżeli chcesz zobaczyć teksturę w viewporcie.

O to chodziło? :)

Napisano

No ale pewnie będziesz chciał dostosować położenie textury na obiekcie a do tego najszybciej modyfikatorem uvw map. Pobaw się gizmem jak textura nie będzie leżała tak jak chcesz.

Napisano

a jeżeli mam jpg bardzo dużego jest to zeskanowana mapa o wymiatach 113x85, w chwili gdy wciskam "m" nadaje w diffuse ( w spectular tez próbowałem) bitmape wyszukuje plik klikam ok i wszystko ok w oknie materials w chwili gdy przerzucam na boxa bądz plane linie sie lacza i jest jedna wielka paćka z duzymi kreskami które coś tylko przypominają mapę

Napisano

ale ja mam problem nie z dopasowaniem do plane lub boxa, tylko problem jest w tym ze przy zgraniu mapy na plane czy boxa zdjęcie zaczyna wariować zamiast lini pojawiaja sie kropki i wszystkie jednej wielkości i bardzo duże

Napisano

w viewporcie textury sa gorszej jakosci... Sprobuj wyrenderowac i zobacz czy te kropki tez tam sa.

Jezeli to nie to, to najlepiej wrzuc screena bo piszesz jakos niejasno ;P




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności