Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

jak animka to proponuję tak:

1) umieścić przed statkiem dwa emitery cząsteczek, dopasowane pozycją do kształtu dziobu, trochę ukryć pod wodą. Można dorzucić do materiału wody efekt spadania cząsteczek na powierzchnię wody (na maxplugins.de jest takich kilka pluginów np. displace siatki generowany na podstawie interakcji z cząsteczkami albo materiał generujący koła od upadających kropel-cząsteczek). Oczywiście dorzucić grawitację. Jaki system cząsteczkowy to od Ciebie już zależy.

2) bardziej dokładny ale jeśli pierwszy dobrze zadziała to tego raczej nie ma sensu stosować. Mianowicie używając modyfikatora vol. select zaznaczyć te obszary wody, które stykają się z modelem dzioba (jest tam taka opcja pozwalająca zaznaczyć vertexy/poly na podstawie interakcji dwóch obiektów) i z tego zaznaczenia wyemitować cząstki.

 

Co do shadera. Dużą pianę można zrobić AfterBurnem. Dodatkowo lub w zastępstwie można .... np. kształt tetra nadać cząsteczkom + motion blur. Kwestia pokombinowania jaki kształt będzie najlepiej się spisywać. Oczywiście nie polecam BlobMesha bo to jakaś pomyłka jeśli chodzi o szybkość generowania modelu ;)

 

No albo tak jak MONKEY ON YOUR BACK słusznie podrzucił - plane + jakaś animowana tekstura (też cząsteczkowy plane).




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności