dino1984 Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 Jak zrobic taką wzburzoną wodę przed dziobem płynącego statku? Myslałem o jakimś "particle system" ale nie za bardzo wiem jak to ugryźć:/
Temporal Napisano 11 Grudzień 2007 Napisano 11 Grudzień 2007 help w maxie wspaniale tlumaczy dzialanie wszystkich rodzaji czasteczek wiec F1 i masz !!! ba nawet masz tutoriale w maxie odnosnie czasteczek :]
dino1984 Napisano 12 Grudzień 2007 Autor Napisano 12 Grudzień 2007 Tak, wiem, ale czy jest wogóle sens podchodzić do tego z Particlem ??
Sebastian Ozga Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 To jest chyba najlepszy sposób na uzyskanie tego efektu, więc będziesz się musiał pomęczyć. Nic nie ma za darmo.
piotrek Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 Aby uzyskać bardzo realistyczny efekt będziesz musiał się trochę natrudzić.
Leru Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 reaktorem zrób, poczytaj w helpie o funkcji generowania powierzchni wody w odniesieniu do poruszającego się po niej obiektu
dino1984 Napisano 13 Grudzień 2007 Autor Napisano 13 Grudzień 2007 Reactorem zrobiłem efekt rozchodzącej się fali za statkiem, ale nie wiem jak mialbym nim zrobić spieniona wode przed dziobem
Hindus Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 Jak do stila to ja bym to załatwił plane'ami i teksturami a potem photoshop. Ale jesli animka to tak łatwo nie będzie.
Leru Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 jak animka to proponuję tak: 1) umieścić przed statkiem dwa emitery cząsteczek, dopasowane pozycją do kształtu dziobu, trochę ukryć pod wodą. Można dorzucić do materiału wody efekt spadania cząsteczek na powierzchnię wody (na maxplugins.de jest takich kilka pluginów np. displace siatki generowany na podstawie interakcji z cząsteczkami albo materiał generujący koła od upadających kropel-cząsteczek). Oczywiście dorzucić grawitację. Jaki system cząsteczkowy to od Ciebie już zależy. 2) bardziej dokładny ale jeśli pierwszy dobrze zadziała to tego raczej nie ma sensu stosować. Mianowicie używając modyfikatora vol. select zaznaczyć te obszary wody, które stykają się z modelem dzioba (jest tam taka opcja pozwalająca zaznaczyć vertexy/poly na podstawie interakcji dwóch obiektów) i z tego zaznaczenia wyemitować cząstki. Co do shadera. Dużą pianę można zrobić AfterBurnem. Dodatkowo lub w zastępstwie można .... np. kształt tetra nadać cząsteczkom + motion blur. Kwestia pokombinowania jaki kształt będzie najlepiej się spisywać. Oczywiście nie polecam BlobMesha bo to jakaś pomyłka jeśli chodzi o szybkość generowania modelu ;) No albo tak jak MONKEY ON YOUR BACK słusznie podrzucił - plane + jakaś animowana tekstura (też cząsteczkowy plane).
dino1984 Napisano 13 Grudzień 2007 Autor Napisano 13 Grudzień 2007 dzieki Leru, masz u mnie browara:)
Leru Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 lepiej zarzuć reputacją, a nie młodzież rozpijasz :] 1
Rekomendowane odpowiedzi