Napisano 11 Grudzień 200717 l Jak zrobic taką wzburzoną wodę przed dziobem płynącego statku? Myslałem o jakimś "particle system" ale nie za bardzo wiem jak to ugryźć:/
Napisano 11 Grudzień 200717 l help w maxie wspaniale tlumaczy dzialanie wszystkich rodzaji czasteczek wiec F1 i masz !!! ba nawet masz tutoriale w maxie odnosnie czasteczek :]
Napisano 12 Grudzień 200717 l Autor Tak, wiem, ale czy jest wogóle sens podchodzić do tego z Particlem ??
Napisano 12 Grudzień 200717 l To jest chyba najlepszy sposób na uzyskanie tego efektu, więc będziesz się musiał pomęczyć. Nic nie ma za darmo.
Napisano 12 Grudzień 200717 l Aby uzyskać bardzo realistyczny efekt będziesz musiał się trochę natrudzić.
Napisano 12 Grudzień 200717 l reaktorem zrób, poczytaj w helpie o funkcji generowania powierzchni wody w odniesieniu do poruszającego się po niej obiektu
Napisano 13 Grudzień 200717 l Autor Reactorem zrobiłem efekt rozchodzącej się fali za statkiem, ale nie wiem jak mialbym nim zrobić spieniona wode przed dziobem
Napisano 13 Grudzień 200717 l Jak do stila to ja bym to załatwił plane'ami i teksturami a potem photoshop. Ale jesli animka to tak łatwo nie będzie.
Napisano 13 Grudzień 200717 l jak animka to proponuję tak: 1) umieścić przed statkiem dwa emitery cząsteczek, dopasowane pozycją do kształtu dziobu, trochę ukryć pod wodą. Można dorzucić do materiału wody efekt spadania cząsteczek na powierzchnię wody (na maxplugins.de jest takich kilka pluginów np. displace siatki generowany na podstawie interakcji z cząsteczkami albo materiał generujący koła od upadających kropel-cząsteczek). Oczywiście dorzucić grawitację. Jaki system cząsteczkowy to od Ciebie już zależy. 2) bardziej dokładny ale jeśli pierwszy dobrze zadziała to tego raczej nie ma sensu stosować. Mianowicie używając modyfikatora vol. select zaznaczyć te obszary wody, które stykają się z modelem dzioba (jest tam taka opcja pozwalająca zaznaczyć vertexy/poly na podstawie interakcji dwóch obiektów) i z tego zaznaczenia wyemitować cząstki. Co do shadera. Dużą pianę można zrobić AfterBurnem. Dodatkowo lub w zastępstwie można .... np. kształt tetra nadać cząsteczkom + motion blur. Kwestia pokombinowania jaki kształt będzie najlepiej się spisywać. Oczywiście nie polecam BlobMesha bo to jakaś pomyłka jeśli chodzi o szybkość generowania modelu ;) No albo tak jak MONKEY ON YOUR BACK słusznie podrzucił - plane + jakaś animowana tekstura (też cząsteczkowy plane).