Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Jak zrobic taką wzburzoną wodę przed dziobem płynącego statku? Myslałem o jakimś "particle system" ale nie za bardzo wiem jak to ugryźć:/

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

help w maxie wspaniale tlumaczy dzialanie wszystkich rodzaji czasteczek wiec F1 i masz !!! ba nawet masz tutoriale w maxie odnosnie czasteczek :]

Napisano

Aby uzyskać bardzo realistyczny efekt będziesz musiał się trochę natrudzić.

Napisano

reaktorem zrób, poczytaj w helpie o funkcji generowania powierzchni wody w odniesieniu do poruszającego się po niej obiektu

Napisano
  • Autor

Reactorem zrobiłem efekt rozchodzącej się fali za statkiem, ale nie wiem jak mialbym nim zrobić spieniona wode przed dziobem

Napisano

Jak do stila to ja bym to załatwił plane'ami i teksturami a potem photoshop. Ale jesli animka to tak łatwo nie będzie.

Napisano

jak animka to proponuję tak:

1) umieścić przed statkiem dwa emitery cząsteczek, dopasowane pozycją do kształtu dziobu, trochę ukryć pod wodą. Można dorzucić do materiału wody efekt spadania cząsteczek na powierzchnię wody (na maxplugins.de jest takich kilka pluginów np. displace siatki generowany na podstawie interakcji z cząsteczkami albo materiał generujący koła od upadających kropel-cząsteczek). Oczywiście dorzucić grawitację. Jaki system cząsteczkowy to od Ciebie już zależy.

2) bardziej dokładny ale jeśli pierwszy dobrze zadziała to tego raczej nie ma sensu stosować. Mianowicie używając modyfikatora vol. select zaznaczyć te obszary wody, które stykają się z modelem dzioba (jest tam taka opcja pozwalająca zaznaczyć vertexy/poly na podstawie interakcji dwóch obiektów) i z tego zaznaczenia wyemitować cząstki.

 

Co do shadera. Dużą pianę można zrobić AfterBurnem. Dodatkowo lub w zastępstwie można .... np. kształt tetra nadać cząsteczkom + motion blur. Kwestia pokombinowania jaki kształt będzie najlepiej się spisywać. Oczywiście nie polecam BlobMesha bo to jakaś pomyłka jeśli chodzi o szybkość generowania modelu ;)

 

No albo tak jak MONKEY ON YOUR BACK słusznie podrzucił - plane + jakaś animowana tekstura (też cząsteczkowy plane).

Napisano

lepiej zarzuć reputacją, a nie młodzież rozpijasz :]

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.