Skocz do zawartości

jak zrobic pikowane meble?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

mógłby mi ktoś podpowiedziec jakiś dobry sposob na robienie mebli klasycznych, chodzi mi konkretnie o pikowane meble? jak to ugryźć?

 

z góry dziekuje za pomoc:)

 

 

pozdr.

pitq

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Może soft selection w editable poly Ci pomoże? Bo chyba chodzi Ci o takie zagłębienia spowodowane naciągnięciem przez guziki?

 

edit:

 

chyba już wiem o co Ci biega, takie trapeziki wypukłe to pikowanie?

 

robisz tak:

 

create->plane->dzielisz na kwadraty odpowiedniej wielkości->editable poly->select polygon

zaznaczasz wszystko-> klikasz w bevel ale to okienko obok napisu, żeby numerycznie ustawić

->zaznaczasz tam by polygon, zwiększasz trochę height i zmniejszasz trochę outline amount i robią Ci się takie poduchy kanciaste.

 

Następnie w trybie edge zaznaczasz all, przechodzisz na widok od boku i i trzymajac alt odznaczasz te poduszeczki co wystają od płaszczyzny, krótko mówiąc powinieneś mieć zaznaczone tylko te krawędzie, które były od początku, czyli te nie wybevelowane:)

 

Następnie klikasz "grow" a następnie chamfer (również numerycznie) i w chamfer ustawiasz niski parametr.

 

Potem toorbosmooth i taadaaa!!:)

 

 

Acha, jeśli to nie mają być równe prostokąty, tylko takie trapezy czy romby czy cuś, to przekręcasz obiekt o 45 stopni, w menu hierarchy załączasz affect pivot only następnie align pivot to world, i wyłączasz affect pivot only. I skalujesz po osi x:)

 

jak coś nie skumałeś to pytaj!

 

pozdro!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności