Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam problem natury technicznej. Opiszę go na przykładzie. :)

Czysta ściana boxa, w której muszę umieścić dość dużą ilość wymodelowanych na boku okien (takich rzeźbionych z ozdobami itp.). Problem jest taki, że okna mają być osadzone do połowy grubości i przez otwór ma być widoczna część wnętrza. Czy poza booleanem, który rozjedzie mi cały model istnieje jakaś metoda na porobienie w modelu dużej ilości otworów o konkretnym kształcie?

Dzięki z góry.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No, ale tu musiał bym pieprzyć się z uvw mappingiem raczej, lub wrzucić material z transparency na face'y których nie mam.

Może coś innego? Wszyscy to jakoś robią, a nagle nikt nie wie jak? :)

Napisano
  • Autor

mrkrzysiek - Jak inteligentnie ułożyć polygony pod kilkadziesiąt okien z łukami, rzeźbieniami i kolumnami itp?

Napisano

jak z łukami i nawet kilkadziesiąt to zrobił bym splajnami i extrudował

kilka minut roboty - i masz jedna sciane

Napisano

domyślam sie że rzeźbienia i łuki są oddzielnymi obiektami? no chyba ze nie to pokaz dokładnie co chcesz uzyskać

 

piksar dobrze pisze splainy to jest dobre rozwiązanie

Napisano
  • Autor

mrkrzysiek -> to są okna z nierównymi framugami, które chce tak osadzić w ścianie żeby było przez nie widać na wylot.

 

piksar -> Ściana jest już raczej na tyle zmodyfikowana, że nie chciał bym robić jej od nowa.

 

Z tymi spajnami to co konkretnie? narysować jedno okno, skopiować i extrudować wszystko poza nimi?

Napisano

rysujesz rectangle w rozmiarze docelowej sciany, wewnątrz robisz obrys okna ze splajnu,

z łukiem, trójkątem czym chcesz, kopiujesz i układasz tyle razy ile okien chcesz mies docelowo, łączysz wszystkie spliny attachem i extrudujesz - masz sciane z otworami

Napisano

zmeczony jestem jakos nie moge sobie tego wyobrazić sorki:)

 

a co do splinów to tak roisz duży kwadrat potem w nim małe na okna czy inny kształt i to wszystko w jeden obiekt i extrude Piksar szybszy jak zawsze

Napisano
  • Autor

No to się zajade przy tym. Ścian mam kilkanaście różnych, o różnych kształtach, pod różne okna. I jeszcze trzeba te extrudowane, nowe ściany z dziurami później dopasować do pozostałych.

Dzięki za pomoc - zawsze to szybciej spajnami niż ręcznie przesuwać vertexy.

Brakuje w maxie opcji "cut" konkretnego ksztaltu - "slice shape", czy coś:)

Napisano
  • Autor
marge shape moze? hmm jesli dobrze kumam to powinny byc przydatne

 

Mógłbyś rozwinąć myśl?

 

Doszedłem do wniosku, że jeśli mam robić nową ścianę, to obojętne czy dziury zrobię splajnami czy booleanem. Boolean zwykłego plane czy boxa raczej nie rozpieprzy, a czasowo mimo wszystko wydajniej.

Jakieś inne pomysły?

Napisano

no tam gdzie masz przycisk boolean to tez masz cos takiego jak marge shpape i to tworzy siatke na podstawie ksztaltow shape. Np splajnem narysujesz jakis ksztal i pozniej zamiast jechac recznie na planie,boxie obojetnie to uzywasz tego marge shape'a.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności