Napisano 18 Grudzień 200717 l Witam Ma to być obiekt będący połączeniem nożyczek, brzytwy i grzebienia zbryzgany farbą położony na bliżej nie określonym czymś. Ta scena będzie pierwszą którą zamierzam doprowadzić do końca, tak więc czekam na wszelkie uwagi. Oto pierwszy efekt:
Napisano 19 Grudzień 200717 l Autor Dałem tekstury temu co już udało mi sie zrobić i jakieś tam światło. Może teraz coś czuć?
Napisano 14 Luty 200817 l Autor Minęły dwa miesiące od ostatniego posta więc wypadałoby jakiś nowy render pokazać: I pytanie jak to urealnić, a w szczególności jak pozbyć się tych szarpanych krawędzi? Używam VRay-a
Napisano 14 Luty 200817 l Autor jest włączony, a konkretnie catmull-room, próbowałem też area ale praktycznie to samo a pojęcia nie mam czym się różnią poszczególne filtry i do jakich scen je stosować jednym słowem: pomocy
Napisano 14 Luty 200817 l na evermotion jest seria tutoriali do vraya i tam jest ładnie pokazane czym sie każdy różni:)
Napisano 15 Luty 200817 l catmull-room chyba raczej tutaj nie pasuje.... za duże różnice w kontraście... albo po prostu sampling AA zwiększ. Pozdrawiam. P.S. catmull-room przy "przejaskrawionym" świetle daje czarną otoczkę wokół refleksu... co jest normalne bo jest to sharp AA. Poczytaj więcej o AA, bo dobry dobór AA do sceny jest ważny.
Napisano 16 Luty 200817 l Autor Dopiero co stawiam kroki w 3d i mnóstwo rzeczy stwarzało i stwarza problemy ale ustawienie rendera to dopiero masakra. Zwiększenie samplingu materiału nie pomogło (jeżeli chodziło o interpolation samples?). Zmieniałem typy AA, zmieniałem filtry AA, zmieniałem sampling AA, później w oparciu o wiedzę z forum zacząłem zmieniać wszystko. Teraz już sam nie wiem co dało taki a nie inny efekt. Na evermotion znalazłem tutorial pokazujący działanie każdego z filtrów na tej samej scenie, no ale nic więcej. wyszło lepiej, ale ciągle nie satysfakcjonuje, po za tym rozmyło się
Napisano 16 Luty 200817 l Twój problem tkwi chyba nadal w małym samplingu AA. AA nie lubi skontrastowanych ze sobą powierzchni. zmniejsz też trochę natężenie światła. Jeśli będzie za ciemno dodaj niewidoczne światło. Po za tym krople krwi są chyba zbyt koliste. Przetnij sobie palec i kropnij sobie nim na coś śliskiego..zauważysz że krople mają bardziej rozpryskliwą naturę. Oczywiście możesz też poszukać krwi na internecie co będzie mniej bolesne :P Pozdrawiam
Napisano 18 Luty 200817 l Autor Ha dzięka wam za pomoc, w końcu się udało usunąć te schodki. Rozwiązanie to: zwiększenie samplingu AA min 1 max 8 i clr 0,005 (o ile chodzi o zabawę w min i max subdivs w image sampler?) a najważniejsze było zaznacznie sub-pixel i clamp output. Wrzucę efekt jak poprawie farbe. I jeszcze taki problem: jak zrobić efekt poświaty? Zorientowałem się że jest w to zamieszany nie jaki Video Post i efekt Glow, tylko jak?
Napisano 21 Luty 200817 l Cytat I jeszcze taki problem: jak zrobić efekt poświaty? Zorientowałem się że jest w to zamieszany nie jaki Video Post i efekt Glow, tylko jak? Musisz nadać obiektowi numer (Objeckt ID np. 1 - w Properties obiektu) potem idziesz do Video Post i na dole masz opcje który ID obiektu ma świecić) Lub druga metoda: W Efektach dodajesz Blura > w drugiej zakładce ustawień Blura (Pixel Selections) odznaczasz opcje Whole Image > następnie zaznaczasz opcje Iluminance > Brighten(%) dajesz gdzieś na 120% (zależy jak mocno ma świecić) > ustawiasz opcje Min - ustawia to minimalną wartość jasności pixela który ma świecić (powiedzmy coś takiego jak Levels w Photoshopie) Max(%) podobnie jak min tylko za maksymalna wartość > no i zostaje jeszcze wartość Blend(%) - jak sama nazwa wskazuje odpowiada za intensywność widzianego efektu. Możesz sie jeszcze pobawić opcją Father Radius - odpowiada ona za wielkość poświaty. Aha nie zapomni jeśli renderujesz w Vray'u aby efekt był widzialny musisz dać Frame Bufer z MAXa nie z Vray'a. Pozdrawiam. P.S. Zawsze można też robić to w photoshopie lub jakimś innym programie tego typu. :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto