KvG Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 Witam Ma to być obiekt będący połączeniem nożyczek, brzytwy i grzebienia zbryzgany farbą położony na bliżej nie określonym czymś. Ta scena będzie pierwszą którą zamierzam doprowadzić do końca, tak więc czekam na wszelkie uwagi. Oto pierwszy efekt:
KvG Napisano 19 Grudzień 2007 Autor Napisano 19 Grudzień 2007 Dałem tekstury temu co już udało mi sie zrobić i jakieś tam światło. Może teraz coś czuć?
KvG Napisano 14 Luty 2008 Autor Napisano 14 Luty 2008 Minęły dwa miesiące od ostatniego posta więc wypadałoby jakiś nowy render pokazać: I pytanie jak to urealnić, a w szczególności jak pozbyć się tych szarpanych krawędzi? Używam VRay-a
KvG Napisano 14 Luty 2008 Autor Napisano 14 Luty 2008 jest włączony, a konkretnie catmull-room, próbowałem też area ale praktycznie to samo a pojęcia nie mam czym się różnią poszczególne filtry i do jakich scen je stosować jednym słowem: pomocy
piksar Napisano 14 Luty 2008 Napisano 14 Luty 2008 Zwiększałeś sampling materiału ? Tu chromu ? mi kiedyś pomogło
FF Napisano 14 Luty 2008 Napisano 14 Luty 2008 na evermotion jest seria tutoriali do vraya i tam jest ładnie pokazane czym sie każdy różni:)
Mortom Napisano 15 Luty 2008 Napisano 15 Luty 2008 catmull-room chyba raczej tutaj nie pasuje.... za duże różnice w kontraście... albo po prostu sampling AA zwiększ. Pozdrawiam. P.S. catmull-room przy "przejaskrawionym" świetle daje czarną otoczkę wokół refleksu... co jest normalne bo jest to sharp AA. Poczytaj więcej o AA, bo dobry dobór AA do sceny jest ważny.
KvG Napisano 16 Luty 2008 Autor Napisano 16 Luty 2008 Dopiero co stawiam kroki w 3d i mnóstwo rzeczy stwarzało i stwarza problemy ale ustawienie rendera to dopiero masakra. Zwiększenie samplingu materiału nie pomogło (jeżeli chodziło o interpolation samples?). Zmieniałem typy AA, zmieniałem filtry AA, zmieniałem sampling AA, później w oparciu o wiedzę z forum zacząłem zmieniać wszystko. Teraz już sam nie wiem co dało taki a nie inny efekt. Na evermotion znalazłem tutorial pokazujący działanie każdego z filtrów na tej samej scenie, no ale nic więcej. wyszło lepiej, ale ciągle nie satysfakcjonuje, po za tym rozmyło się
Mortom Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Twój problem tkwi chyba nadal w małym samplingu AA. AA nie lubi skontrastowanych ze sobą powierzchni. zmniejsz też trochę natężenie światła. Jeśli będzie za ciemno dodaj niewidoczne światło. Po za tym krople krwi są chyba zbyt koliste. Przetnij sobie palec i kropnij sobie nim na coś śliskiego..zauważysz że krople mają bardziej rozpryskliwą naturę. Oczywiście możesz też poszukać krwi na internecie co będzie mniej bolesne :P Pozdrawiam
KvG Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 Chyba nie rozumiem, co tak naprawdę znaczy zwiększyć sampling AA?
KvG Napisano 18 Luty 2008 Autor Napisano 18 Luty 2008 Ha dzięka wam za pomoc, w końcu się udało usunąć te schodki. Rozwiązanie to: zwiększenie samplingu AA min 1 max 8 i clr 0,005 (o ile chodzi o zabawę w min i max subdivs w image sampler?) a najważniejsze było zaznacznie sub-pixel i clamp output. Wrzucę efekt jak poprawie farbe. I jeszcze taki problem: jak zrobić efekt poświaty? Zorientowałem się że jest w to zamieszany nie jaki Video Post i efekt Glow, tylko jak?
Mortom Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 I jeszcze taki problem: jak zrobić efekt poświaty? Zorientowałem się że jest w to zamieszany nie jaki Video Post i efekt Glow, tylko jak? Musisz nadać obiektowi numer (Objeckt ID np. 1 - w Properties obiektu) potem idziesz do Video Post i na dole masz opcje który ID obiektu ma świecić) Lub druga metoda: W Efektach dodajesz Blura > w drugiej zakładce ustawień Blura (Pixel Selections) odznaczasz opcje Whole Image > następnie zaznaczasz opcje Iluminance > Brighten(%) dajesz gdzieś na 120% (zależy jak mocno ma świecić) > ustawiasz opcje Min - ustawia to minimalną wartość jasności pixela który ma świecić (powiedzmy coś takiego jak Levels w Photoshopie) Max(%) podobnie jak min tylko za maksymalna wartość > no i zostaje jeszcze wartość Blend(%) - jak sama nazwa wskazuje odpowiada za intensywność widzianego efektu. Możesz sie jeszcze pobawić opcją Father Radius - odpowiada ona za wielkość poświaty. Aha nie zapomni jeśli renderujesz w Vray'u aby efekt był widzialny musisz dać Frame Bufer z MAXa nie z Vray'a. Pozdrawiam. P.S. Zawsze można też robić to w photoshopie lub jakimś innym programie tego typu. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się