MistrzuPL Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 Witam, Jestem nowym użytkownikiem tego forum i 3ds max'a 2008. Co powiecie mi o moim renderze. Wykonany został mental rayem. Przyjmuje wszystkie uwagi :) Więcej renderów pod adresem http://picasaweb.google.com/dariusz.mysliwiec/StWykonanyPrzeZeMnieW3D. Mam jeszcze pytanie. Skąd wy macie taką wiedzę na temat programu 3ds max?
tob01 Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 ustaw kamerę inaczej, dodaj jakies detale. A wiedza przychodzi sama z czasem, wystarczy trenować.
siwy Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 oooo, dawno nie było szklanych stolików z tutoriala na max3d :) zaraz posypią się zjebki na twoją pracę ale nie łam się :) pozdro
piksar Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 oooo, dawno nie było szklanych stolików z tutoriala na max3d :) zaraz posypią się zjebki na twoją pracę ale nie łam się :) pozdro ale ten nie jest zły w przeciwieństwie do poprzednich - rokuje nadzieje
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 Dzięki wszystkim za komentarze. Mam przy okazji pytanie, jak mogę zrobić obrus? Mam z tym problem bo nie wiem jakiego modyfikatora użyć aby go pomarszczyć i aby jego boki opadały na dół.
piksar Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 poczytaj o reactor cloth a pomarszczenie zrobisz materiałem odpowiednim
Temporal Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 dam ci plusa za mentala bo mam dosc uzytkownikow uzywajacych vray'a :]
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 Dzięki za tego + ;) A jeśli chodzi o ten cloth reactor to on czasami nie służy do animacji? Ja mam zamiar zrobić scenkę 3D. 1
piksar Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 służy, ale bardzo skutecznie można nim rzucić obrus na stół - uzyskujac realistyczny efekt zwisającego materiału i zajmie ci to 15 minut tylko
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 To jak mam to zrobić aby nie zrobiło się to jako animacja tylko scenka?
piksar Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 powiedzmy że ustawisz sobie że obrus bedzie spadał na stół w zakresie klatek 0-100, to jeżeli w odpowiednim momencie stwierdzisz że efekt interakcji ze stołem cię zadowala wystarczy że obrus przekonwertujesz do Poly i po animacji, zostaje ci still a poczytać musisz o reactor oraz modyfikatorze reactorCloth, na sieci jest dobry tutek po polskiemu ale teraz nie mam jak poszukać
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 Dzięki. Już wiem jak to zrobić! Zrobie jeszcze odpowiedni materiał na ten obrus ;) Dodałem: Niestety znowu pojawił się problem. Obrus zatrzymuje się gdzieś 5 cm nad blatem i tam się kładzie, a powinien kłaść się na szybie. Czy wiecie czego to wina.
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 A gdzie to się sprawdza? Jestem początkujący więc nie wiem :)
zgred Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 jak dasz moda cloth szybie to tam ja ustaw na object colision
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 Nie rozumiem za bardzo o co chodzi. Tu macie link do pliku: http://chomikuj.pl/inetakd/st*c3*b3*c5*82_obrus.max Zobaczcie co jest nie tak z tymi kolizjami i spróbujcie to naprawić.
tob01 Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 z ciekawości też zabrałem sie za zrobienie obrusu, i tak jak u kolegi odstaje gdy dam 100klatke, ale gdy włączę animacje to jest tak jak powinno
zgred Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 chetnie bym ci pomogl ale wypiepsza blad w scenie, masz maxa 9?? Dobra opisze o co chodzi: Na material obrusie masz modyfikator cloth, ustawiasz tam w opcjach ze jest to cloth i klikasz tam w przycisk add i dodajesz ta szybe czy obiekt na ktorym ma sie zatrzymac obrus. Jak wybierzesz szybe to musisz ja ustawic jako collision object. Ostatnio gdzies na forum w jakims watku ktos (sorki ze cie nie pamietam) napisal mini tutek z obrazkami.
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 Widzę, że inni też mięli ten problem. Są rozwiązania, ale ja mam 3ds max 2008 i pewnie w tej wersji coś pozmieniali. Popatrzę może się uda, ale na razie nic.
tob01 Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 No wiec tak, 1. na obiekt ktory ma byc obrusem nadajesz modyfikator reactor cloth (nic w nim nie zmieniasz) 2.Wybierasz cos takiego jak "create Rigid Body collection" i powstanie taka ikonka z 3 szescianami, wtedy klikasz na nia i po prawej masz przycisk ADD klikasz go i dodajesz obiekt ktory ma byc stołem 3. Wybierasz cos takiego jak "create Cloth COllection" powstanie ikonka z ubrankiem kilkasz na nia po prawej wtedy masz przycisk ADD klikasz go i dodajesz obiekt ktory ma byc obrusem. 4. Zgornego paska zadan wybierasz Reactor>create animation 5. Gdy animacja sie utowrzy przesuwasz pasek na dole (ten od klatek animacji) na ktora klate ci pasuje jak ma byc ulozony obrus. 6. Zaznaczasz obrus po prawej kilkasz prawym i bierzesz collapse all(cos takiego, pisze z glowy :P) i masz gotowy obrus na szybko zrobilem cos takiego, moze nie najwyzszej jakosci ale gdyby nad tym popracowac bedzie jak powinoo. SOry za styl i jezyk ale pisze w pospiechu PS: zeby obrus przylegał do stolu nie mozesz go modyfikowac przez "scale" tylko musisz nadac mu od razu odpowiednie rozmiary jak tworzysz plane/box. mam nadzieje ze pomoglem, sam tez sie nauczylem bo 1 raz to robilem pzdr
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 Dzięki Ci tob01. Niestety chyba w 3ds max 2008 jest błąd i inne osoby też miały z tym problem. Postanowiłem, więc że obrusu nie będzie, ale zostanie mała serwetka. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć jakiś tutek na temat tworzenia szklanek i foteli? Z góry dzięki wszystkim ;)
SoAd Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 Heja co do obrusu, to sprubuj zwyklym clothem, wyniki powinny być sporo lepsze. pozdro Szklanki - poszukaj w helpie maxa o modyfikatorze lathe
Georgas Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 ale mistrzowski stoliczek. kozacki jak nic :D ładny modeling, ten detal to max czy zbrush ?? a tak na poważnie to każdy kiedyś zaczynał i się jarał prackami i odrazu chciał się chwalić światu :) ja ci polecam znalezienie jakiejś dobrej duszy która ci będzie podpowiadać czy to przez gg czy maila jak będziesz miał jakieś problemy, ćwicz w zaciszu domowym rób tutki, czytaj działy na forum szczególnie modeling, rendering pokazuj ludziom co o tym sądzą ale prywatnie potem jak nabierzesz skilla to odwiedź forum ze swoimi prackami ;)
MistrzuPL Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 kozacki jak nic :D ładny modeling, ten detal to max czy zbrush ?? a tak na poważnie to każdy kiedyś zaczynał i się jarał prackami i odrazu chciał się chwalić światu :) ja ci polecam znalezienie jakiejś dobrej duszy która ci będzie podpowiadać czy to przez gg czy maila jak będziesz miał jakieś problemy, ćwicz w zaciszu domowym rób tutki, czytaj działy na forum szczególnie modeling, rendering pokazuj ludziom co o tym sądzą ale prywatnie potem jak nabierzesz skilla to odwiedź forum ze swoimi prackami ;) A więc szukam takiej osoby, która miała by czasami czas mi pomóc ;) Piszcie swoje propozycje ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się