Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Wbrew pozorom metoda jest bardzo prosta:

 

1. W MatLabie generuję sobie wektor liczb odpowiadający jasności kolejnych klatek.

2. Za pomocą MaxScript ustawiam w kolejnych klatkach multipler i self illumination takie, jak średnia jasność danej klatki.

 

:-)

Napisano
  • Autor

Jeszcze jeden test. Tym razem zapałka + świeczka:

 

zapalka1.jpg

 

FILM

 

Wyłączyłem efekt drżenia płomienia, bo wymaga odrobinę dopracowania.

 

Na filmie trochę "świszczę", ale to dlatego, że chwile przed kręceniem ścierałem kurze, a jestem na nie uczulony :> ;-)

Napisano

serwus :)

bardzo ciekawe :) Czy jest szansa, żeny to sie sprawdziło w praktyce ?

tak, czy siak -> niezły pomysł :) !

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano

Fajna zabawa, ale żeby to sie sprawdzało w praktyce, musiałbyś mieć system HDRI realtime. No i liczyć luminancje dla każdego sampla na hemisferze, a nie dla całej ramki.

A to istnieje i się nazywa... LightStage (pdf). Gdybyś zrobił coś takiego w domu... hmm...

 

W tym przypadku, używasz matlaba, żeby policzyć względną zmianę luminancji między klatkami, czyli coś, co w praktyce, o którą kannu pyta, robi się od lat w kompozycji.

Pass dynamicznego światła renderuje się oddzielnie i statycznie. Potem oblicza się w dowolnym programie kompozycyjnym to, co Ty liczysz w matlabie, i spina (np. mnoży) z owym passem, a potem dodaje do reszty.

 

Mógłbyś na przykład wykorzystać HDRShop z jego pluginami do generowania light-dome (olewając kwestie HDRI rzecz jasna). Sfilmować sferę, obliczyć w HDRShopie serię luminancji w kolejnych klatkach dla każdego światła i wykorzystać to w 3D. To, co robisz w tej chwili nie ma po prostu zastosowania praktycznego, chyba że coś umyka mojej uwadze ;)

 

ale zabawa przednia!

pozdr.,

skk.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedzi :-)

 

Jmtm00: Dzięki :)

 

Master Kiełbaster: Zablokowałem ekspozycję.

 

kannu:tHx :-) Ogólnie rzecz biorąc zastosowanie tego widzę właśnie w takich przypadkach jak pokazałem. Zamiast ustawiać coś z palca mogę sobie sfilmować i tą metodą zrobić kluczowanie multiplera.

 

Symek: Dzięki :-) Ale kurcze blade muszę przyznać, że nie znam tej nomenklatury. Być może dlatego, że niewiele miałem wspólnego z kompozycją, za co teraz płacę frycowe :) Bardzo ciekawy link, przeanalizuję go dokładnie. A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia. Czyli zastosowanie ściśle w maxie. Co nie zmienia faktu, że możesz mi przedstawić Twoją myśl ciut bardziej łopatologicznie. A nóż ten pomysł jest do zrealizowania :>

 

Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome?

Napisano
A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia.

E tam! ;) Chciałeś zrobić coś nowego, fajnego, i dobrze się przy tym bawić ;). Z punktu widzenia ekonomii, było to przecież mało opłacalne - pisać skrypt w matlabie, zamiast postawić parę kluczy czy wstawić noisa dla mocy światła.

Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome?

 

Pomógł przenieść więcej informacji z video, co Cię raczej nie interesuje, bo jak rozumiem, nie chciałeś animacji łączyć z video.

 

Piszę ten post trzeci raz, kurcze, bo nie wiem,co napisać. Z punktu widzenia praktyki, całe przedsięwzięcie miałoby sens, gdyby przenosić z video dane na temat koloru i dynamiki światła. Co bez HDRI jest mało możliwe. Jeśli chodzi o przeniesienie skoków w luminancji, to jak napisałem, robi się to w kompozycji, dzięki czemu łatwo to zmieniać i poprawiać almost realtime. Co nie zmienia faktu, że skrypt ciekawy i mógłbyś to popchnąć dalej.

 

To znaczy zrobić HDRI, bez HDRI i z animowanym światłem. Nagraj chromową kulę. Potraktuj może materiał rozciągając sztucznie zakres światła i zapisz we float. Zamiast liczyć wartość dla całej ramki, podziel ją na części i sampluj tak jakby rzucona była na półsferę. Wartości mapuj na światła w light-dome.

 

a viola!

(taż zabawa, tylko trochę ciekawsza)

 

powodzenia,

skk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.