Obywatel Napisano 23 Grudzień 2007 Napisano 23 Grudzień 2007 Cześć, prosty skrypt ustawiający oświetlenie na podstawie materiału wideo. FILM
JmTm00 Napisano 23 Grudzień 2007 Napisano 23 Grudzień 2007 Fajnie fajnie, naprawde...tylko jak to zrobiłeś ?
Obywatel Napisano 23 Grudzień 2007 Autor Napisano 23 Grudzień 2007 Wbrew pozorom metoda jest bardzo prosta: 1. W MatLabie generuję sobie wektor liczb odpowiadający jasności kolejnych klatek. 2. Za pomocą MaxScript ustawiam w kolejnych klatkach multipler i self illumination takie, jak średnia jasność danej klatki. :-)
Obywatel Napisano 25 Grudzień 2007 Autor Napisano 25 Grudzień 2007 Jeszcze jeden test. Tym razem zapałka + świeczka: FILM Wyłączyłem efekt drżenia płomienia, bo wymaga odrobinę dopracowania. Na filmie trochę "świszczę", ale to dlatego, że chwile przed kręceniem ścierałem kurze, a jestem na nie uczulony :> ;-)
Master Kiełbaster Napisano 25 Grudzień 2007 Napisano 25 Grudzień 2007 pasowało by jeszcze zablokować ekspozycję w kamerze i zmienić gammę filmikowi na 1.0
kannu Napisano 25 Grudzień 2007 Napisano 25 Grudzień 2007 serwus :) bardzo ciekawe :) Czy jest szansa, żeny to sie sprawdziło w praktyce ? tak, czy siak -> niezły pomysł :) ! pozdrawiam i życze powodzenia :)
SYmek Napisano 25 Grudzień 2007 Napisano 25 Grudzień 2007 Fajna zabawa, ale żeby to sie sprawdzało w praktyce, musiałbyś mieć system HDRI realtime. No i liczyć luminancje dla każdego sampla na hemisferze, a nie dla całej ramki. A to istnieje i się nazywa... LightStage (pdf). Gdybyś zrobił coś takiego w domu... hmm... W tym przypadku, używasz matlaba, żeby policzyć względną zmianę luminancji między klatkami, czyli coś, co w praktyce, o którą kannu pyta, robi się od lat w kompozycji. Pass dynamicznego światła renderuje się oddzielnie i statycznie. Potem oblicza się w dowolnym programie kompozycyjnym to, co Ty liczysz w matlabie, i spina (np. mnoży) z owym passem, a potem dodaje do reszty. Mógłbyś na przykład wykorzystać HDRShop z jego pluginami do generowania light-dome (olewając kwestie HDRI rzecz jasna). Sfilmować sferę, obliczyć w HDRShopie serię luminancji w kolejnych klatkach dla każdego światła i wykorzystać to w 3D. To, co robisz w tej chwili nie ma po prostu zastosowania praktycznego, chyba że coś umyka mojej uwadze ;) ale zabawa przednia! pozdr., skk.
Obywatel Napisano 25 Grudzień 2007 Autor Napisano 25 Grudzień 2007 Dzięki za odpowiedzi :-) Jmtm00: Dzięki :) Master Kiełbaster: Zablokowałem ekspozycję. kannu:tHx :-) Ogólnie rzecz biorąc zastosowanie tego widzę właśnie w takich przypadkach jak pokazałem. Zamiast ustawiać coś z palca mogę sobie sfilmować i tą metodą zrobić kluczowanie multiplera. Symek: Dzięki :-) Ale kurcze blade muszę przyznać, że nie znam tej nomenklatury. Być może dlatego, że niewiele miałem wspólnego z kompozycją, za co teraz płacę frycowe :) Bardzo ciekawy link, przeanalizuję go dokładnie. A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia. Czyli zastosowanie ściśle w maxie. Co nie zmienia faktu, że możesz mi przedstawić Twoją myśl ciut bardziej łopatologicznie. A nóż ten pomysł jest do zrealizowania :> Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome?
SYmek Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia. E tam! ;) Chciałeś zrobić coś nowego, fajnego, i dobrze się przy tym bawić ;). Z punktu widzenia ekonomii, było to przecież mało opłacalne - pisać skrypt w matlabie, zamiast postawić parę kluczy czy wstawić noisa dla mocy światła. Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome? Pomógł przenieść więcej informacji z video, co Cię raczej nie interesuje, bo jak rozumiem, nie chciałeś animacji łączyć z video. Piszę ten post trzeci raz, kurcze, bo nie wiem,co napisać. Z punktu widzenia praktyki, całe przedsięwzięcie miałoby sens, gdyby przenosić z video dane na temat koloru i dynamiki światła. Co bez HDRI jest mało możliwe. Jeśli chodzi o przeniesienie skoków w luminancji, to jak napisałem, robi się to w kompozycji, dzięki czemu łatwo to zmieniać i poprawiać almost realtime. Co nie zmienia faktu, że skrypt ciekawy i mógłbyś to popchnąć dalej. To znaczy zrobić HDRI, bez HDRI i z animowanym światłem. Nagraj chromową kulę. Potraktuj może materiał rozciągając sztucznie zakres światła i zapisz we float. Zamiast liczyć wartość dla całej ramki, podziel ją na części i sampluj tak jakby rzucona była na półsferę. Wartości mapuj na światła w light-dome. a viola! (taż zabawa, tylko trochę ciekawsza) powodzenia, skk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się