Jump to content
Obywatel

Oświetlenie z filmu

Recommended Posts

Wbrew pozorom metoda jest bardzo prosta:

 

1. W MatLabie generuję sobie wektor liczb odpowiadający jasności kolejnych klatek.

2. Za pomocą MaxScript ustawiam w kolejnych klatkach multipler i self illumination takie, jak średnia jasność danej klatki.

 

:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jeden test. Tym razem zapałka + świeczka:

 

zapalka1.jpg

 

FILM

 

Wyłączyłem efekt drżenia płomienia, bo wymaga odrobinę dopracowania.

 

Na filmie trochę "świszczę", ale to dlatego, że chwile przed kręceniem ścierałem kurze, a jestem na nie uczulony :> ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

serwus :)

bardzo ciekawe :) Czy jest szansa, żeny to sie sprawdziło w praktyce ?

tak, czy siak -> niezły pomysł :) !

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna zabawa, ale żeby to sie sprawdzało w praktyce, musiałbyś mieć system HDRI realtime. No i liczyć luminancje dla każdego sampla na hemisferze, a nie dla całej ramki.

A to istnieje i się nazywa... LightStage (pdf). Gdybyś zrobił coś takiego w domu... hmm...

 

W tym przypadku, używasz matlaba, żeby policzyć względną zmianę luminancji między klatkami, czyli coś, co w praktyce, o którą kannu pyta, robi się od lat w kompozycji.

Pass dynamicznego światła renderuje się oddzielnie i statycznie. Potem oblicza się w dowolnym programie kompozycyjnym to, co Ty liczysz w matlabie, i spina (np. mnoży) z owym passem, a potem dodaje do reszty.

 

Mógłbyś na przykład wykorzystać HDRShop z jego pluginami do generowania light-dome (olewając kwestie HDRI rzecz jasna). Sfilmować sferę, obliczyć w HDRShopie serię luminancji w kolejnych klatkach dla każdego światła i wykorzystać to w 3D. To, co robisz w tej chwili nie ma po prostu zastosowania praktycznego, chyba że coś umyka mojej uwadze ;)

 

ale zabawa przednia!

pozdr.,

skk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi :-)

 

Jmtm00: Dzięki :)

 

Master Kiełbaster: Zablokowałem ekspozycję.

 

kannu:tHx :-) Ogólnie rzecz biorąc zastosowanie tego widzę właśnie w takich przypadkach jak pokazałem. Zamiast ustawiać coś z palca mogę sobie sfilmować i tą metodą zrobić kluczowanie multiplera.

 

Symek: Dzięki :-) Ale kurcze blade muszę przyznać, że nie znam tej nomenklatury. Być może dlatego, że niewiele miałem wspólnego z kompozycją, za co teraz płacę frycowe :) Bardzo ciekawy link, przeanalizuję go dokładnie. A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia. Czyli zastosowanie ściśle w maxie. Co nie zmienia faktu, że możesz mi przedstawić Twoją myśl ciut bardziej łopatologicznie. A nóż ten pomysł jest do zrealizowania :>

 

Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia.

E tam! ;) Chciałeś zrobić coś nowego, fajnego, i dobrze się przy tym bawić ;). Z punktu widzenia ekonomii, było to przecież mało opłacalne - pisać skrypt w matlabie, zamiast postawić parę kluczy czy wstawić noisa dla mocy światła.

Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome?

 

Pomógł przenieść więcej informacji z video, co Cię raczej nie interesuje, bo jak rozumiem, nie chciałeś animacji łączyć z video.

 

Piszę ten post trzeci raz, kurcze, bo nie wiem,co napisać. Z punktu widzenia praktyki, całe przedsięwzięcie miałoby sens, gdyby przenosić z video dane na temat koloru i dynamiki światła. Co bez HDRI jest mało możliwe. Jeśli chodzi o przeniesienie skoków w luminancji, to jak napisałem, robi się to w kompozycji, dzięki czemu łatwo to zmieniać i poprawiać almost realtime. Co nie zmienia faktu, że skrypt ciekawy i mógłbyś to popchnąć dalej.

 

To znaczy zrobić HDRI, bez HDRI i z animowanym światłem. Nagraj chromową kulę. Potraktuj może materiał rozciągając sztucznie zakres światła i zapisz we float. Zamiast liczyć wartość dla całej ramki, podziel ją na części i sampluj tak jakby rzucona była na półsferę. Wartości mapuj na światła w light-dome.

 

a viola!

(taż zabawa, tylko trochę ciekawsza)

 

powodzenia,

skk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy