Napisano 23 Grudzień 200717 l Cześć, prosty skrypt ustawiający oświetlenie na podstawie materiału wideo. FILM
Napisano 23 Grudzień 200717 l Autor Wbrew pozorom metoda jest bardzo prosta: 1. W MatLabie generuję sobie wektor liczb odpowiadający jasności kolejnych klatek. 2. Za pomocą MaxScript ustawiam w kolejnych klatkach multipler i self illumination takie, jak średnia jasność danej klatki. :-)
Napisano 25 Grudzień 200717 l Autor Jeszcze jeden test. Tym razem zapałka + świeczka: FILM Wyłączyłem efekt drżenia płomienia, bo wymaga odrobinę dopracowania. Na filmie trochę "świszczę", ale to dlatego, że chwile przed kręceniem ścierałem kurze, a jestem na nie uczulony :> ;-)
Napisano 25 Grudzień 200717 l pasowało by jeszcze zablokować ekspozycję w kamerze i zmienić gammę filmikowi na 1.0
Napisano 25 Grudzień 200717 l serwus :) bardzo ciekawe :) Czy jest szansa, żeny to sie sprawdziło w praktyce ? tak, czy siak -> niezły pomysł :) ! pozdrawiam i życze powodzenia :)
Napisano 25 Grudzień 200717 l Fajna zabawa, ale żeby to sie sprawdzało w praktyce, musiałbyś mieć system HDRI realtime. No i liczyć luminancje dla każdego sampla na hemisferze, a nie dla całej ramki. A to istnieje i się nazywa... LightStage (pdf). Gdybyś zrobił coś takiego w domu... hmm... W tym przypadku, używasz matlaba, żeby policzyć względną zmianę luminancji między klatkami, czyli coś, co w praktyce, o którą kannu pyta, robi się od lat w kompozycji. Pass dynamicznego światła renderuje się oddzielnie i statycznie. Potem oblicza się w dowolnym programie kompozycyjnym to, co Ty liczysz w matlabie, i spina (np. mnoży) z owym passem, a potem dodaje do reszty. Mógłbyś na przykład wykorzystać HDRShop z jego pluginami do generowania light-dome (olewając kwestie HDRI rzecz jasna). Sfilmować sferę, obliczyć w HDRShopie serię luminancji w kolejnych klatkach dla każdego światła i wykorzystać to w 3D. To, co robisz w tej chwili nie ma po prostu zastosowania praktycznego, chyba że coś umyka mojej uwadze ;) ale zabawa przednia! pozdr., skk.
Napisano 25 Grudzień 200717 l Autor Dzięki za odpowiedzi :-) Jmtm00: Dzięki :) Master Kiełbaster: Zablokowałem ekspozycję. kannu:tHx :-) Ogólnie rzecz biorąc zastosowanie tego widzę właśnie w takich przypadkach jak pokazałem. Zamiast ustawiać coś z palca mogę sobie sfilmować i tą metodą zrobić kluczowanie multiplera. Symek: Dzięki :-) Ale kurcze blade muszę przyznać, że nie znam tej nomenklatury. Być może dlatego, że niewiele miałem wspólnego z kompozycją, za co teraz płacę frycowe :) Bardzo ciekawy link, przeanalizuję go dokładnie. A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia. Czyli zastosowanie ściśle w maxie. Co nie zmienia faktu, że możesz mi przedstawić Twoją myśl ciut bardziej łopatologicznie. A nóż ten pomysł jest do zrealizowania :> Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome?
Napisano 27 Grudzień 200717 l A co do założeń tego skryptu to - jak już wyżej napisałem - po prost chciałem oszczędzić sobie ustawiania oświetlenia. E tam! ;) Chciałeś zrobić coś nowego, fajnego, i dobrze się przy tym bawić ;). Z punktu widzenia ekonomii, było to przecież mało opłacalne - pisać skrypt w matlabie, zamiast postawić parę kluczy czy wstawić noisa dla mocy światła. Czyli do rzeczy: do czego konkretnie w tym przypadku miałaby mi posłużyć light-dome? Pomógł przenieść więcej informacji z video, co Cię raczej nie interesuje, bo jak rozumiem, nie chciałeś animacji łączyć z video. Piszę ten post trzeci raz, kurcze, bo nie wiem,co napisać. Z punktu widzenia praktyki, całe przedsięwzięcie miałoby sens, gdyby przenosić z video dane na temat koloru i dynamiki światła. Co bez HDRI jest mało możliwe. Jeśli chodzi o przeniesienie skoków w luminancji, to jak napisałem, robi się to w kompozycji, dzięki czemu łatwo to zmieniać i poprawiać almost realtime. Co nie zmienia faktu, że skrypt ciekawy i mógłbyś to popchnąć dalej. To znaczy zrobić HDRI, bez HDRI i z animowanym światłem. Nagraj chromową kulę. Potraktuj może materiał rozciągając sztucznie zakres światła i zapisz we float. Zamiast liczyć wartość dla całej ramki, podziel ją na części i sampluj tak jakby rzucona była na półsferę. Wartości mapuj na światła w light-dome. a viola! (taż zabawa, tylko trochę ciekawsza) powodzenia, skk.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto