_Arti_ Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Na wstępnie Happy New Year. Zacząłem modelować scenę z domkiem, by potrenować wizy i oświetlenie. Tutaj link - http://img231.imageshack.us/img231/5251/99512938bt8.jpg ( jeszcze robiona, więc widać mnóstwo niedorobień ) - nie jest to scena z najwyższej półki, ale i nie jest z najniższej. Chciałem się zabrać za modelowanie terenu, podobały mi się "sektory" z serialu animowanego Kod Lyoko. Jest to teren dość duży, oświetlenie światłem typu mr Area Spot jest takie, że na jednym końcu sceny i na drugim, cienie będą inne, w sensie będzie inne ułożenie cienia ( http://img222.imageshack.us/img222/8929/80331264px7.jpg ). Używam mr Area Spota, gdyż ma możliwość "zmiękczania" cieni. Renderuje sceny w Mental Ray'u. Co doradzicie? Można również użyć Free Direct, ale nie widziałem w nim opcji które dały by zmiękczony cień, owe zmiękczanie, to kroczek do realizmu.
Tomala Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Skoro to exterior to może mr sun + mr sky. 1
_Arti_ Napisano 31 Grudzień 2007 Autor Napisano 31 Grudzień 2007 Skoro to exterior to może mr sun + mr sky. No światełka ładne. A takie pytanko, czym jest ten "exterior". Przez chwile pomyślałem, że to exteritor, co znaczy duże terytorium, coś w tym stylu.
piotrek Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 To znaczy scena na zewnątrz jakiegoś budynku. W przeciwieństwie do "interior", czyli wnętrze. 1
_Arti_ Napisano 31 Grudzień 2007 Autor Napisano 31 Grudzień 2007 Już po prostu wstyd mi pytać, ale nie mam aktualnie reference files... Czy można edytować kolor mr Physical Sky w envriroment, oraz kolor słońca i efekty soczewkowe? Nie widziałem takich opcji, a co do koloru nieba to chyba trzeba samemu chyba to stworzyć. Gdy mam to niebo, to w końcu przechodzi ono w kolor szary. Jak zrobić np. ocean w którym, gdy kamera będzie wysoko, pomiędzy oceanem a horyzontem nie zrobiła się szara linia.
Tomala Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Masz tam ustawienia wysokości linii horyzontu- horizon height czy coś takiego(w opcjach mr sky). Co do koloru to jak tworzysz mr sky to mr sie pyta czy dodać mapę fizyczną nieba jako background weź tak i wtedy kolor zależy od wysokości albo raczej kąta padania światła nieba bo w viewporcie ma ono cel i emiter dla połapania się. To samo dotyczy koloru słońca czyli tak jak w rzeczywistości kąt jego padania nadaje niebu i samemu kolorowi słońca specyficzną barwę.
_Arti_ Napisano 31 Grudzień 2007 Autor Napisano 31 Grudzień 2007 Tak Tomala, wiem o tym, że zmiana położenia słońca wpływa na jego kolor, ale czy da się zrobić np. pomarańczowy horyzont, taki jak tu: http://img184.imageshack.us/img184/2280/75xu2.jpg To chyba jest shopre z odpowiednim gradientem. Jeśli nie, to czy można to jakoś zmienić. A co do słońca to chciałbym by świeciło na czerwono. Chyba koloru słońca nie można z edytować w mr Sun, jeśli nie, to jakiego powinienem światła użyć, gdybym chciał zrobić np. dzień zagłady ^^
Tomala Napisano 2 Styczeń 2008 Napisano 2 Styczeń 2008 Kolor nieba zależy od kąta padania mr sky i od położenia słońca. Tak jak w rzeczywistości niebo ma kolor pomarańczowy kiedy słońce jest nisko nad horyzontem i w tym miejscu gdzie jest słońce. Musisz ustawić mr sun i mr sky w jednym miejscu, ich targety też niech będą w jednym miejscu tak żeby ich promienie biegły równolegle do siebie. Najlepiej zlinkuj mr sky do mr sun wtedy poruszając słońcem będziesz jednocześnie zmieniał kolor nieba. Możesz też zrobić daylight system z tymi światłami. Kolor nieba o zachodzie bez logaritmic exposure control bo wychodzą ładniejsze kolory: mr sun multiplier 0,03, mr sky multiplier 0,03 :
_Arti_ Napisano 2 Styczeń 2008 Autor Napisano 2 Styczeń 2008 Kolor nieba zależy od kąta padania mr sky i od położenia słońca. Tak jak w rzeczywistości niebo ma kolor pomarańczowy kiedy słońce jest nisko nad horyzontem i w tym miejscu gdzie jest słońce. Musisz ustawić mr sun i mr sky w jednym miejscu, ich targety też niech będą w jednym miejscu tak żeby ich promienie biegły równolegle do siebie. Najlepiej zlinkuj mr sky do mr sun wtedy poruszając słońcem będziesz jednocześnie zmieniał kolor nieba. Możesz też zrobić daylight system z tymi światłami. Kolor nieba o zachodzie bez logaritmic exposure control bo wychodzą ładniejsze kolory: mr sun multiplier 0,03, mr sky multiplier 0,03 : Mimo wszystko używam logaritmic exposure control by móc używać innych świateł, gdyż przy zmianie tint i ambient w ogóle nie widać ich efektów. Oświetlenie to ocean bez dna, ciężko się go nauczyć, ale z czasem się uda. Dzięki za pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się