Napisano 31 Grudzień 200717 l Na wstępnie Happy New Year. Zacząłem modelować scenę z domkiem, by potrenować wizy i oświetlenie. Tutaj link - http://img231.imageshack.us/img231/5251/99512938bt8.jpg ( jeszcze robiona, więc widać mnóstwo niedorobień ) - nie jest to scena z najwyższej półki, ale i nie jest z najniższej. Chciałem się zabrać za modelowanie terenu, podobały mi się "sektory" z serialu animowanego Kod Lyoko. Jest to teren dość duży, oświetlenie światłem typu mr Area Spot jest takie, że na jednym końcu sceny i na drugim, cienie będą inne, w sensie będzie inne ułożenie cienia ( http://img222.imageshack.us/img222/8929/80331264px7.jpg ). Używam mr Area Spota, gdyż ma możliwość "zmiękczania" cieni. Renderuje sceny w Mental Ray'u. Co doradzicie? Można również użyć Free Direct, ale nie widziałem w nim opcji które dały by zmiękczony cień, owe zmiękczanie, to kroczek do realizmu.
Napisano 31 Grudzień 200717 l Autor Skoro to exterior to może mr sun + mr sky. No światełka ładne. A takie pytanko, czym jest ten "exterior". Przez chwile pomyślałem, że to exteritor, co znaczy duże terytorium, coś w tym stylu.
Napisano 31 Grudzień 200717 l To znaczy scena na zewnątrz jakiegoś budynku. W przeciwieństwie do "interior", czyli wnętrze.
Napisano 31 Grudzień 200717 l Autor Już po prostu wstyd mi pytać, ale nie mam aktualnie reference files... Czy można edytować kolor mr Physical Sky w envriroment, oraz kolor słońca i efekty soczewkowe? Nie widziałem takich opcji, a co do koloru nieba to chyba trzeba samemu chyba to stworzyć. Gdy mam to niebo, to w końcu przechodzi ono w kolor szary. Jak zrobić np. ocean w którym, gdy kamera będzie wysoko, pomiędzy oceanem a horyzontem nie zrobiła się szara linia.
Napisano 31 Grudzień 200717 l Masz tam ustawienia wysokości linii horyzontu- horizon height czy coś takiego(w opcjach mr sky). Co do koloru to jak tworzysz mr sky to mr sie pyta czy dodać mapę fizyczną nieba jako background weź tak i wtedy kolor zależy od wysokości albo raczej kąta padania światła nieba bo w viewporcie ma ono cel i emiter dla połapania się. To samo dotyczy koloru słońca czyli tak jak w rzeczywistości kąt jego padania nadaje niebu i samemu kolorowi słońca specyficzną barwę.
Napisano 31 Grudzień 200717 l Autor Tak Tomala, wiem o tym, że zmiana położenia słońca wpływa na jego kolor, ale czy da się zrobić np. pomarańczowy horyzont, taki jak tu: http://img184.imageshack.us/img184/2280/75xu2.jpg To chyba jest shopre z odpowiednim gradientem. Jeśli nie, to czy można to jakoś zmienić. A co do słońca to chciałbym by świeciło na czerwono. Chyba koloru słońca nie można z edytować w mr Sun, jeśli nie, to jakiego powinienem światła użyć, gdybym chciał zrobić np. dzień zagłady ^^
Napisano 2 Styczeń 200817 l Kolor nieba zależy od kąta padania mr sky i od położenia słońca. Tak jak w rzeczywistości niebo ma kolor pomarańczowy kiedy słońce jest nisko nad horyzontem i w tym miejscu gdzie jest słońce. Musisz ustawić mr sun i mr sky w jednym miejscu, ich targety też niech będą w jednym miejscu tak żeby ich promienie biegły równolegle do siebie. Najlepiej zlinkuj mr sky do mr sun wtedy poruszając słońcem będziesz jednocześnie zmieniał kolor nieba. Możesz też zrobić daylight system z tymi światłami. Kolor nieba o zachodzie bez logaritmic exposure control bo wychodzą ładniejsze kolory: mr sun multiplier 0,03, mr sky multiplier 0,03 :
Napisano 2 Styczeń 200817 l Autor Kolor nieba zależy od kąta padania mr sky i od położenia słońca. Tak jak w rzeczywistości niebo ma kolor pomarańczowy kiedy słońce jest nisko nad horyzontem i w tym miejscu gdzie jest słońce. Musisz ustawić mr sun i mr sky w jednym miejscu, ich targety też niech będą w jednym miejscu tak żeby ich promienie biegły równolegle do siebie. Najlepiej zlinkuj mr sky do mr sun wtedy poruszając słońcem będziesz jednocześnie zmieniał kolor nieba. Możesz też zrobić daylight system z tymi światłami. Kolor nieba o zachodzie bez logaritmic exposure control bo wychodzą ładniejsze kolory: mr sun multiplier 0,03, mr sky multiplier 0,03 : Mimo wszystko używam logaritmic exposure control by móc używać innych świateł, gdyż przy zmianie tint i ambient w ogóle nie widać ich efektów. Oświetlenie to ocean bez dna, ciężko się go nauczyć, ale z czasem się uda. Dzięki za pomoc!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto