palmer Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 Witam... Wlasnie zrobilem swoja pierwsza, prosta animacje w 3ds. Tzw. Path animation ....kamera porusza sie do okola przedmiotu po wczesniej zdefiniowanej sciezce. Chcialbym jednak bardziej uozmaicic ta animacje ....Obecnia moja kamera umieszczona jest na jednej wysokosci, mam jednak prolem z poprawnym narysowaniem sciezki w trzech wymiarach - zawsze mi wychodzi jakos bardzo krzywo. Moze ktos z Was poda mi sposob na latwe i szybkie narysowanie sciezki 3d dla kamery ...??? Zastanawiam sie nad narysowaniem 2-3 elips i polaczenie je w jakis prosty sposob tak aby kamera plynni przechodzila z jednej do drugiej .... :) z gory dziekuje pozdrawiam na zalaczonym obrazku widac dwie elipsy (sciezki) jak moge je polaczyc w miejscu przeciecia tak aby uzyskac lagodne przejscie.... wiemjak to zrobic w acad ale nie umiem w 3ds :(
kamil.ochel Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 a jaki chcesz uzyskać efekt? spirala? jeżeli tak to jest odpowiednia funkcja. jeżeli wygięta elipsa to może zadziała modyfikator bend. 1
Tomala Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 Ja robię tak że w oknie top maluję linię składającą się z bardzo małej ilości vertexów potem zaznaczam te wertexy klikam prawym daję smooth i linia robi się gładka. Teraz przesuwam jakiś vertex na dół jakiś do góry żeby linia nie była płaska a ponieważ jest bardzo mało vertexów łatwo nad tym zapanować i uzyskać gładką linię. 1
kamil.ochel Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 rozwiązanie tomali wydało mi się oczywiste :) jeżeli masz problem z poruszaniem sie po viewporcie podczas tworzenia splajna użyj klawisza "i" (chyba)
palmer Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 dzieki panowie zabieram sie do rysowania ... update: Panowie... jak dodac verteksy do istniejacej linii ???? - zrobilem kilka "zakretow" i linia jest za "ostra" ..
Tomala Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 w trybie edycji vertex kliknij na przycisk refine
palmer Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 :) dzieki w miedzyczasie wyszla mala zasadzka .... narysowalem ladna sciezka, wstawilem kamerke, zrobilem assign controler, assign position controller (path consistant) i ..... gdy uruchamiam animacje kamerka podaza sladem sciezki, wszystko jest ladnie tylko ze obiektyw kamery zawsze jeste skierowany wzdloz sciezki. Niestety z pola widzenie kamery ucieka mi moja lazienka ...pojawia sie tylko na chwile w czasie gdy sciezka przechodzi prostopadle do lazienki. Przez wiekszosc czasu animacji widze ....ciemnosc. Jak moge ustawic kamere zeby obiektyw skierowany byl we wlasciwa strone w czasie trwania animacji ...??? (ciezka ruchu jest krzywa wiec obiektyw powinen sie odchylac ale nie tracic z pola widzenia obiekty) uffff....mam nadzieje ze nie namieszalem
Mr. MtS Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Prawdopodobnie przypisałes zarówno kamere jak i camera.target do position controllera, a zeby kamera obracała się wokol(czy tam śledzila obiekt podczas ruchu) musisz przypisac tylko obiekt Camera a nie camera.target , oczywiście jezeli dobrze zrozumialem problem, który opisałeś. Pozdro
palmer Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 Mr.MtS zaraz sprobuje przypisac kamere tak jak opisales .....mam nadzieje ze zadziala .. dzieki ! update czy piszac kamera.target maz na mysli kamere "target" (sa dwa rodzaje kamer do wyboru target,free) - ja wybralem free.... hmmmm jakiego rodzaju kontroler mam przypisac dla kam target (Assign Controller - Assign Position Controller) ?? - poprzednio mialem path consistant ....
Tomala Napisano 9 Styczeń 2008 Napisano 9 Styczeń 2008 Stwórz camerę typu target camera ( z celem) i jej targeta ustaw na obiekcie który chcesz pokazać a samej kamerze przypisz kontroler path constraint.
palmer Napisano 9 Styczeń 2008 Autor Napisano 9 Styczeń 2008 ok dziala (mniej wiecej - musze jeszcze to dopracowa) ale o to chodzilo .......dzieki
palmer Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 khm ... jeszcze jedno pytanko ..ktore wyszlo w czasie pracy otoz kamera bardzo ladnie porusza sie wzdluz sciezki, w kadrze widac caly czas obiekt. Jak moge w ostatnich 5 sekundach animacji zmienic ogniskowa kamery (caly czas jest 35mm) , tak abym uzyskal efekt oddalenia od obiektu ?
Tomala Napisano 10 Styczeń 2008 Napisano 10 Styczeń 2008 Zrób tak: Kliknij na przycisk key flilters pod listwą czasu i zaznacz tam "All" Teraz wciśnij przycisk set key i przesuń suwak do klatki w której ma się zacząć zbliżenie i kliknij na przycisk z kluczem. Następnie przesuń suwak do ostatniej klatki i zmień parametr lens w opcjach kamery i znowu wciśnij przycisk z kluczem. Gotowe. Możesz wyjść z trybu set keys klikając na przycisk "set keys".
palmer Napisano 10 Styczeń 2008 Autor Napisano 10 Styczeń 2008 Tomala .. wszystko ok ...tylko nie moge znalesc gdzie mam zmienic parametr lens w opcjach kamery. Przelaczylem zakladke na "modyfy", zaznaczylem kamere i zmienilem lens - ale zmienily mi sie parametry kamery w calej animacji.... hmm.... update: MAM ...:) znalazlem trzeba bylo kliknac prawym na ostatnim key, a potem wybrac key properties i FOV dzieki wielkie !!!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się