Napisano 8 Styczeń 200817 l Witam... Wlasnie zrobilem swoja pierwsza, prosta animacje w 3ds. Tzw. Path animation ....kamera porusza sie do okola przedmiotu po wczesniej zdefiniowanej sciezce. Chcialbym jednak bardziej uozmaicic ta animacje ....Obecnia moja kamera umieszczona jest na jednej wysokosci, mam jednak prolem z poprawnym narysowaniem sciezki w trzech wymiarach - zawsze mi wychodzi jakos bardzo krzywo. Moze ktos z Was poda mi sposob na latwe i szybkie narysowanie sciezki 3d dla kamery ...??? Zastanawiam sie nad narysowaniem 2-3 elips i polaczenie je w jakis prosty sposob tak aby kamera plynni przechodzila z jednej do drugiej .... :) z gory dziekuje pozdrawiam na zalaczonym obrazku widac dwie elipsy (sciezki) jak moge je polaczyc w miejscu przeciecia tak aby uzyskac lagodne przejscie.... wiemjak to zrobic w acad ale nie umiem w 3ds :(
Napisano 8 Styczeń 200817 l a jaki chcesz uzyskać efekt? spirala? jeżeli tak to jest odpowiednia funkcja. jeżeli wygięta elipsa to może zadziała modyfikator bend.
Napisano 8 Styczeń 200817 l Ja robię tak że w oknie top maluję linię składającą się z bardzo małej ilości vertexów potem zaznaczam te wertexy klikam prawym daję smooth i linia robi się gładka. Teraz przesuwam jakiś vertex na dół jakiś do góry żeby linia nie była płaska a ponieważ jest bardzo mało vertexów łatwo nad tym zapanować i uzyskać gładką linię.
Napisano 9 Styczeń 200817 l rozwiązanie tomali wydało mi się oczywiste :) jeżeli masz problem z poruszaniem sie po viewporcie podczas tworzenia splajna użyj klawisza "i" (chyba)
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor dzieki panowie zabieram sie do rysowania ... update: Panowie... jak dodac verteksy do istniejacej linii ???? - zrobilem kilka "zakretow" i linia jest za "ostra" ..
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor :) dzieki w miedzyczasie wyszla mala zasadzka .... narysowalem ladna sciezka, wstawilem kamerke, zrobilem assign controler, assign position controller (path consistant) i ..... gdy uruchamiam animacje kamerka podaza sladem sciezki, wszystko jest ladnie tylko ze obiektyw kamery zawsze jeste skierowany wzdloz sciezki. Niestety z pola widzenie kamery ucieka mi moja lazienka ...pojawia sie tylko na chwile w czasie gdy sciezka przechodzi prostopadle do lazienki. Przez wiekszosc czasu animacji widze ....ciemnosc. Jak moge ustawic kamere zeby obiektyw skierowany byl we wlasciwa strone w czasie trwania animacji ...??? (ciezka ruchu jest krzywa wiec obiektyw powinen sie odchylac ale nie tracic z pola widzenia obiekty) uffff....mam nadzieje ze nie namieszalem
Napisano 9 Styczeń 200817 l Prawdopodobnie przypisałes zarówno kamere jak i camera.target do position controllera, a zeby kamera obracała się wokol(czy tam śledzila obiekt podczas ruchu) musisz przypisac tylko obiekt Camera a nie camera.target , oczywiście jezeli dobrze zrozumialem problem, który opisałeś. Pozdro
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor Mr.MtS zaraz sprobuje przypisac kamere tak jak opisales .....mam nadzieje ze zadziala .. dzieki ! update czy piszac kamera.target maz na mysli kamere "target" (sa dwa rodzaje kamer do wyboru target,free) - ja wybralem free.... hmmmm jakiego rodzaju kontroler mam przypisac dla kam target (Assign Controller - Assign Position Controller) ?? - poprzednio mialem path consistant ....
Napisano 9 Styczeń 200817 l Stwórz camerę typu target camera ( z celem) i jej targeta ustaw na obiekcie który chcesz pokazać a samej kamerze przypisz kontroler path constraint.
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor ok dziala (mniej wiecej - musze jeszcze to dopracowa) ale o to chodzilo .......dzieki
Napisano 10 Styczeń 200817 l Autor khm ... jeszcze jedno pytanko ..ktore wyszlo w czasie pracy otoz kamera bardzo ladnie porusza sie wzdluz sciezki, w kadrze widac caly czas obiekt. Jak moge w ostatnich 5 sekundach animacji zmienic ogniskowa kamery (caly czas jest 35mm) , tak abym uzyskal efekt oddalenia od obiektu ?
Napisano 10 Styczeń 200817 l Zrób tak: Kliknij na przycisk key flilters pod listwą czasu i zaznacz tam "All" Teraz wciśnij przycisk set key i przesuń suwak do klatki w której ma się zacząć zbliżenie i kliknij na przycisk z kluczem. Następnie przesuń suwak do ostatniej klatki i zmień parametr lens w opcjach kamery i znowu wciśnij przycisk z kluczem. Gotowe. Możesz wyjść z trybu set keys klikając na przycisk "set keys".
Napisano 10 Styczeń 200817 l Autor Tomala .. wszystko ok ...tylko nie moge znalesc gdzie mam zmienic parametr lens w opcjach kamery. Przelaczylem zakladke na "modyfy", zaznaczylem kamere i zmienilem lens - ale zmienily mi sie parametry kamery w calej animacji.... hmm.... update: MAM ...:) znalazlem trzeba bylo kliknac prawym na ostatnim key, a potem wybrac key properties i FOV dzieki wielkie !!!!!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto