Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam...

 

Wlasnie zrobilem swoja pierwsza, prosta animacje w 3ds. Tzw. Path animation ....kamera porusza sie do okola przedmiotu po wczesniej zdefiniowanej sciezce.

Chcialbym jednak bardziej uozmaicic ta animacje ....Obecnia moja kamera umieszczona jest na jednej wysokosci, mam jednak prolem z poprawnym narysowaniem sciezki w trzech wymiarach - zawsze mi wychodzi jakos bardzo krzywo.

Moze ktos z Was poda mi sposob na latwe i szybkie narysowanie sciezki 3d dla kamery ...???

Zastanawiam sie nad narysowaniem 2-3 elips i polaczenie je w jakis prosty sposob tak aby kamera plynni przechodzila z jednej do drugiej ....

 

:)

z gory dziekuje

 

pozdrawiam

 

na zalaczonym obrazku widac dwie elipsy (sciezki) jak moge je polaczyc w miejscu przeciecia tak aby uzyskac lagodne przejscie....

 

wiemjak to zrobic w acad ale nie umiem w 3ds :(

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jaki chcesz uzyskać efekt?

 

spirala? jeżeli tak to jest odpowiednia funkcja. jeżeli wygięta elipsa to może zadziała modyfikator bend.

Napisano

Ja robię tak że w oknie top maluję linię składającą się z bardzo małej ilości vertexów potem zaznaczam te wertexy klikam prawym daję smooth i linia robi się gładka. Teraz przesuwam jakiś vertex na dół jakiś do góry żeby linia nie była płaska a ponieważ jest bardzo mało vertexów łatwo nad tym zapanować i uzyskać gładką linię.

Napisano

rozwiązanie tomali wydało mi się oczywiste

:) jeżeli masz problem z poruszaniem sie po viewporcie podczas tworzenia splajna użyj klawisza "i" (chyba)

Napisano
  • Autor

dzieki panowie

zabieram sie do rysowania ...

 

update:

 

Panowie...

jak dodac verteksy do istniejacej linii ???? - zrobilem kilka "zakretow" i linia jest za "ostra" ..

Napisano
  • Autor

:) dzieki

 

w miedzyczasie wyszla mala zasadzka ....

narysowalem ladna sciezka, wstawilem kamerke, zrobilem assign controler, assign position controller (path consistant) i .....

gdy uruchamiam animacje kamerka podaza sladem sciezki, wszystko jest ladnie tylko ze obiektyw kamery zawsze jeste skierowany wzdloz sciezki. Niestety z pola widzenie kamery ucieka mi moja lazienka ...pojawia sie tylko na chwile w czasie gdy sciezka przechodzi prostopadle do lazienki. Przez wiekszosc czasu animacji widze ....ciemnosc.

 

Jak moge ustawic kamere zeby obiektyw skierowany byl we wlasciwa strone w czasie trwania animacji ...??? (ciezka ruchu jest krzywa wiec obiektyw powinen sie odchylac ale nie tracic z pola widzenia obiekty)

 

 

uffff....mam nadzieje ze nie namieszalem

Napisano

Prawdopodobnie przypisałes zarówno kamere jak i camera.target do position controllera, a zeby kamera obracała się wokol(czy tam śledzila obiekt podczas ruchu) musisz przypisac tylko obiekt Camera a nie camera.target , oczywiście jezeli dobrze zrozumialem problem, który opisałeś.

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Mr.MtS

zaraz sprobuje przypisac kamere tak jak opisales .....mam nadzieje ze zadziala ..

 

dzieki !

 

update

czy piszac kamera.target maz na mysli kamere "target" (sa dwa rodzaje kamer do wyboru target,free) - ja wybralem free....

 

hmmmm

jakiego rodzaju kontroler mam przypisac dla kam target (Assign Controller - Assign Position Controller) ?? - poprzednio mialem path consistant ....

Napisano

Stwórz camerę typu target camera ( z celem) i jej targeta ustaw na obiekcie który chcesz pokazać a samej kamerze przypisz kontroler path constraint.

Napisano
  • Autor

ok dziala (mniej wiecej - musze jeszcze to dopracowa) ale o to chodzilo .......dzieki

Napisano
  • Autor

khm ...

 

jeszcze jedno pytanko ..ktore wyszlo w czasie pracy

 

otoz kamera bardzo ladnie porusza sie wzdluz sciezki, w kadrze widac caly czas obiekt.

Jak moge w ostatnich 5 sekundach animacji zmienic ogniskowa kamery (caly czas jest 35mm) , tak abym uzyskal efekt oddalenia od obiektu ?

Napisano

Zrób tak:

Kliknij na przycisk key flilters pod listwą czasu i zaznacz tam "All"

Teraz wciśnij przycisk set key i przesuń suwak do klatki w której ma się zacząć zbliżenie i kliknij na przycisk z kluczem.

Następnie przesuń suwak do ostatniej klatki i zmień parametr lens w opcjach kamery i znowu wciśnij przycisk z kluczem.

Gotowe. Możesz wyjść z trybu set keys klikając na przycisk "set keys".

Napisano
  • Autor

Tomala ..

 

wszystko ok ...tylko nie moge znalesc gdzie mam zmienic parametr lens w opcjach kamery.

Przelaczylem zakladke na "modyfy", zaznaczylem kamere i zmienilem lens - ale zmienily mi sie

parametry kamery w calej animacji....

 

hmm....

 

update:

MAM ...:) znalazlem trzeba bylo kliknac prawym na ostatnim key, a potem wybrac key properties i FOV

 

dzieki wielkie !!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności