Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam...

 

Wlasnie zrobilem swoja pierwsza, prosta animacje w 3ds. Tzw. Path animation ....kamera porusza sie do okola przedmiotu po wczesniej zdefiniowanej sciezce.

Chcialbym jednak bardziej uozmaicic ta animacje ....Obecnia moja kamera umieszczona jest na jednej wysokosci, mam jednak prolem z poprawnym narysowaniem sciezki w trzech wymiarach - zawsze mi wychodzi jakos bardzo krzywo.

Moze ktos z Was poda mi sposob na latwe i szybkie narysowanie sciezki 3d dla kamery ...???

Zastanawiam sie nad narysowaniem 2-3 elips i polaczenie je w jakis prosty sposob tak aby kamera plynni przechodzila z jednej do drugiej ....

 

:)

z gory dziekuje

 

pozdrawiam

 

na zalaczonym obrazku widac dwie elipsy (sciezki) jak moge je polaczyc w miejscu przeciecia tak aby uzyskac lagodne przejscie....

 

wiemjak to zrobic w acad ale nie umiem w 3ds :(

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jaki chcesz uzyskać efekt?

 

spirala? jeżeli tak to jest odpowiednia funkcja. jeżeli wygięta elipsa to może zadziała modyfikator bend.

Napisano

Ja robię tak że w oknie top maluję linię składającą się z bardzo małej ilości vertexów potem zaznaczam te wertexy klikam prawym daję smooth i linia robi się gładka. Teraz przesuwam jakiś vertex na dół jakiś do góry żeby linia nie była płaska a ponieważ jest bardzo mało vertexów łatwo nad tym zapanować i uzyskać gładką linię.

Napisano

rozwiązanie tomali wydało mi się oczywiste

:) jeżeli masz problem z poruszaniem sie po viewporcie podczas tworzenia splajna użyj klawisza "i" (chyba)

Napisano
  • Autor

dzieki panowie

zabieram sie do rysowania ...

 

update:

 

Panowie...

jak dodac verteksy do istniejacej linii ???? - zrobilem kilka "zakretow" i linia jest za "ostra" ..

Napisano
  • Autor

:) dzieki

 

w miedzyczasie wyszla mala zasadzka ....

narysowalem ladna sciezka, wstawilem kamerke, zrobilem assign controler, assign position controller (path consistant) i .....

gdy uruchamiam animacje kamerka podaza sladem sciezki, wszystko jest ladnie tylko ze obiektyw kamery zawsze jeste skierowany wzdloz sciezki. Niestety z pola widzenie kamery ucieka mi moja lazienka ...pojawia sie tylko na chwile w czasie gdy sciezka przechodzi prostopadle do lazienki. Przez wiekszosc czasu animacji widze ....ciemnosc.

 

Jak moge ustawic kamere zeby obiektyw skierowany byl we wlasciwa strone w czasie trwania animacji ...??? (ciezka ruchu jest krzywa wiec obiektyw powinen sie odchylac ale nie tracic z pola widzenia obiekty)

 

 

uffff....mam nadzieje ze nie namieszalem

Napisano

Prawdopodobnie przypisałes zarówno kamere jak i camera.target do position controllera, a zeby kamera obracała się wokol(czy tam śledzila obiekt podczas ruchu) musisz przypisac tylko obiekt Camera a nie camera.target , oczywiście jezeli dobrze zrozumialem problem, który opisałeś.

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Mr.MtS

zaraz sprobuje przypisac kamere tak jak opisales .....mam nadzieje ze zadziala ..

 

dzieki !

 

update

czy piszac kamera.target maz na mysli kamere "target" (sa dwa rodzaje kamer do wyboru target,free) - ja wybralem free....

 

hmmmm

jakiego rodzaju kontroler mam przypisac dla kam target (Assign Controller - Assign Position Controller) ?? - poprzednio mialem path consistant ....

Napisano

Stwórz camerę typu target camera ( z celem) i jej targeta ustaw na obiekcie który chcesz pokazać a samej kamerze przypisz kontroler path constraint.

Napisano
  • Autor

ok dziala (mniej wiecej - musze jeszcze to dopracowa) ale o to chodzilo .......dzieki

Napisano
  • Autor

khm ...

 

jeszcze jedno pytanko ..ktore wyszlo w czasie pracy

 

otoz kamera bardzo ladnie porusza sie wzdluz sciezki, w kadrze widac caly czas obiekt.

Jak moge w ostatnich 5 sekundach animacji zmienic ogniskowa kamery (caly czas jest 35mm) , tak abym uzyskal efekt oddalenia od obiektu ?

Napisano

Zrób tak:

Kliknij na przycisk key flilters pod listwą czasu i zaznacz tam "All"

Teraz wciśnij przycisk set key i przesuń suwak do klatki w której ma się zacząć zbliżenie i kliknij na przycisk z kluczem.

Następnie przesuń suwak do ostatniej klatki i zmień parametr lens w opcjach kamery i znowu wciśnij przycisk z kluczem.

Gotowe. Możesz wyjść z trybu set keys klikając na przycisk "set keys".

Napisano
  • Autor

Tomala ..

 

wszystko ok ...tylko nie moge znalesc gdzie mam zmienic parametr lens w opcjach kamery.

Przelaczylem zakladke na "modyfy", zaznaczylem kamere i zmienilem lens - ale zmienily mi sie

parametry kamery w calej animacji....

 

hmm....

 

update:

MAM ...:) znalazlem trzeba bylo kliknac prawym na ostatnim key, a potem wybrac key properties i FOV

 

dzieki wielkie !!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.