Gość Yogal Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Witam wszystkich! Po pewnej przerwie w pracy z maxem, postanowiłem do niego wrócići i zrobić wizualizację pewnego pokoju. Jako, że jestem początkujący, napotkałem pewien problem, który dla Was będzie pewnie błahy. Mam nadzieję, że dobrze go opiszę. Mam problem z "oddaniem wielkości pomieszczenia" na renderze. Cały pokój zmierzyłem z miarą w rękach i tak przeniosłem wymiary do maxa (units = centymetry). I wyszło takie coś ( to tylko prewiev render, zrobiony na szybko): Pomieszczenie wygląda jak buda dla psa, a nie pełnometrażowy pokój. Kamera ledwo się tam "mieści"! Jest to dla mnei bardzo frustrujące, ponieważ nie wiem jak temu zaradzić. Jak uzyskać efekt, z tych wszystkich pro wizek, gdzie kamera przedstawia obraz z perspektywy oczu człowieka? Gdzie widać że każdy metr to naprawdę 1m... Powiekszyć tą scenę? Zastosować jakiś mnożnik typu 1m w realu = 10 m w maxie? Mam nadzieję, że można to zrozumieć i , że ktoś zna lekarstwo na ta przypadłość. Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedź.
mirach Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Zwykle daje sie inny FOV kamerze. I nie wiem czy modeling to dobry dzial do tego problemu, ale pochwalic trzeba za nazwanie watku :)
marcoos Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 kwestia doboru odpowiedniej ogniskowej/kąta widzenia (im kąt wiekszy tym wiecej pomieszczenia obejmie widok z kamery) , i odpowiedniego doboru miejsca w ktorym stoi kamera (czesto umiejscawia sie ja poza pomieszczeniem) BTW wrzucenie textury na podloge w nieodpowiedniej skali automatycznie znieksztalca odbior pomieszczenia