Skocz do zawartości

[Wiz/Indoor]Ustawienia kamery/proporcje


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Po pewnej przerwie w pracy z maxem, postanowiłem do niego wrócići i zrobić wizualizację pewnego pokoju. Jako, że jestem początkujący, napotkałem pewien problem, który dla Was będzie pewnie błahy. Mam nadzieję, że dobrze go opiszę.

 

Mam problem z "oddaniem wielkości pomieszczenia" na renderze. Cały pokój zmierzyłem z miarą w rękach i tak przeniosłem wymiary do maxa (units = centymetry). I wyszło takie coś ( to tylko prewiev render, zrobiony na szybko):

 

previewrender2il3.th.jpg

 

Pomieszczenie wygląda jak buda dla psa, a nie pełnometrażowy pokój.

Kamera ledwo się tam "mieści"! Jest to dla mnei bardzo frustrujące, ponieważ nie wiem jak temu zaradzić. Jak uzyskać efekt, z tych wszystkich pro wizek, gdzie kamera przedstawia obraz z perspektywy oczu człowieka? Gdzie widać że każdy metr to naprawdę 1m...

 

Powiekszyć tą scenę? Zastosować jakiś mnożnik typu 1m w realu = 10 m w maxie?

 

Mam nadzieję, że można to zrozumieć i , że ktoś zna lekarstwo na ta przypadłość.

 

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

kwestia doboru odpowiedniej ogniskowej/kąta widzenia (im kąt wiekszy tym wiecej pomieszczenia obejmie widok z kamery) , i odpowiedniego doboru miejsca w ktorym stoi kamera (czesto umiejscawia sie ja poza pomieszczeniem)

 

BTW wrzucenie textury na podloge w nieodpowiedniej skali automatycznie znieksztalca odbior pomieszczenia

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

Wiem, że dział modeling to nie do końca to,ale nigdzie mi problem nie pasował :)

 

Dobra, wygląda na to, że będe musiał się pobawić z kamerą. Znacie może jakieś strony, gdzie jest wiecej na ten temat opisane , ew. jakieś optymalne ustawienia kamery ?

Idę pogooglować i jeszcze raz dzięki, jak znajdę coś ciekawego to dodam tutaj, może komuś innemu się przyda :)

 

EDIT: Lepiej używać VRayPhisicalCamera czy Standard Target/Free Camera?

Napisano

Poprawiłem ustawienia kamery. Oto co wyszło (wiem, że jest ciemno ale to się poprawi):

previewrender3ip6.th.jpg

 

Dla mnie jest znacznie lepiej, mam nadzieję, że to o to chodziło :)

 

Co zrobiłem? Użyłem VRayPhysical Camera, no i bawiłem się focal lenght i film gate, tak aby jedno z drugim tak dopasować aby było wrażenie przestrzeni i za razem nie wyszło "śmieszcznie tunelowato/zniekształcone".

 

Dla wszystkich borykających się z tym problemem (o ile są tacy :P):

- Zmiana rozmiarów obiektów nic nie da, trzeba grzebać w ustawieniach kamery (FOV, focal lenght, film gate).

 

Pozdrawiam wszystkich.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności