Gość Yogal Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Witam wszystkich! Po pewnej przerwie w pracy z maxem, postanowiłem do niego wrócići i zrobić wizualizację pewnego pokoju. Jako, że jestem początkujący, napotkałem pewien problem, który dla Was będzie pewnie błahy. Mam nadzieję, że dobrze go opiszę. Mam problem z "oddaniem wielkości pomieszczenia" na renderze. Cały pokój zmierzyłem z miarą w rękach i tak przeniosłem wymiary do maxa (units = centymetry). I wyszło takie coś ( to tylko prewiev render, zrobiony na szybko): Pomieszczenie wygląda jak buda dla psa, a nie pełnometrażowy pokój. Kamera ledwo się tam "mieści"! Jest to dla mnei bardzo frustrujące, ponieważ nie wiem jak temu zaradzić. Jak uzyskać efekt, z tych wszystkich pro wizek, gdzie kamera przedstawia obraz z perspektywy oczu człowieka? Gdzie widać że każdy metr to naprawdę 1m... Powiekszyć tą scenę? Zastosować jakiś mnożnik typu 1m w realu = 10 m w maxie? Mam nadzieję, że można to zrozumieć i , że ktoś zna lekarstwo na ta przypadłość. Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedź.
mirach Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Zwykle daje sie inny FOV kamerze. I nie wiem czy modeling to dobry dzial do tego problemu, ale pochwalic trzeba za nazwanie watku :)
marcoos Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 kwestia doboru odpowiedniej ogniskowej/kąta widzenia (im kąt wiekszy tym wiecej pomieszczenia obejmie widok z kamery) , i odpowiedniego doboru miejsca w ktorym stoi kamera (czesto umiejscawia sie ja poza pomieszczeniem) BTW wrzucenie textury na podloge w nieodpowiedniej skali automatycznie znieksztalca odbior pomieszczenia
Gość Yogal Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Dzięki za odpowiedź. Wiem, że dział modeling to nie do końca to,ale nigdzie mi problem nie pasował :) Dobra, wygląda na to, że będe musiał się pobawić z kamerą. Znacie może jakieś strony, gdzie jest wiecej na ten temat opisane , ew. jakieś optymalne ustawienia kamery ? Idę pogooglować i jeszcze raz dzięki, jak znajdę coś ciekawego to dodam tutaj, może komuś innemu się przyda :) EDIT: Lepiej używać VRayPhisicalCamera czy Standard Target/Free Camera?
Bacry Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Ja bym stawiał na tą pierwszą (ale to podobno zależy od upodobań indywidualnych).
Gość Yogal Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Poprawiłem ustawienia kamery. Oto co wyszło (wiem, że jest ciemno ale to się poprawi): Dla mnie jest znacznie lepiej, mam nadzieję, że to o to chodziło :) Co zrobiłem? Użyłem VRayPhysical Camera, no i bawiłem się focal lenght i film gate, tak aby jedno z drugim tak dopasować aby było wrażenie przestrzeni i za razem nie wyszło "śmieszcznie tunelowato/zniekształcone". Dla wszystkich borykających się z tym problemem (o ile są tacy :P): - Zmiana rozmiarów obiektów nic nie da, trzeba grzebać w ustawieniach kamery (FOV, focal lenght, film gate). Pozdrawiam wszystkich.
Rekomendowane odpowiedzi