Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

Po pewnej przerwie w pracy z maxem, postanowiłem do niego wrócići i zrobić wizualizację pewnego pokoju. Jako, że jestem początkujący, napotkałem pewien problem, który dla Was będzie pewnie błahy. Mam nadzieję, że dobrze go opiszę.

 

Mam problem z "oddaniem wielkości pomieszczenia" na renderze. Cały pokój zmierzyłem z miarą w rękach i tak przeniosłem wymiary do maxa (units = centymetry). I wyszło takie coś ( to tylko prewiev render, zrobiony na szybko):

 

previewrender2il3.th.jpg

 

Pomieszczenie wygląda jak buda dla psa, a nie pełnometrażowy pokój.

Kamera ledwo się tam "mieści"! Jest to dla mnei bardzo frustrujące, ponieważ nie wiem jak temu zaradzić. Jak uzyskać efekt, z tych wszystkich pro wizek, gdzie kamera przedstawia obraz z perspektywy oczu człowieka? Gdzie widać że każdy metr to naprawdę 1m...

 

Powiekszyć tą scenę? Zastosować jakiś mnożnik typu 1m w realu = 10 m w maxie?

 

Mam nadzieję, że można to zrozumieć i , że ktoś zna lekarstwo na ta przypadłość.

 

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zwykle daje sie inny FOV kamerze.

I nie wiem czy modeling to dobry dzial do tego problemu, ale pochwalic trzeba za nazwanie watku :)

Napisano

kwestia doboru odpowiedniej ogniskowej/kąta widzenia (im kąt wiekszy tym wiecej pomieszczenia obejmie widok z kamery) , i odpowiedniego doboru miejsca w ktorym stoi kamera (czesto umiejscawia sie ja poza pomieszczeniem)

 

BTW wrzucenie textury na podloge w nieodpowiedniej skali automatycznie znieksztalca odbior pomieszczenia

Napisano

Dzięki za odpowiedź.

Wiem, że dział modeling to nie do końca to,ale nigdzie mi problem nie pasował :)

 

Dobra, wygląda na to, że będe musiał się pobawić z kamerą. Znacie może jakieś strony, gdzie jest wiecej na ten temat opisane , ew. jakieś optymalne ustawienia kamery ?

Idę pogooglować i jeszcze raz dzięki, jak znajdę coś ciekawego to dodam tutaj, może komuś innemu się przyda :)

 

EDIT: Lepiej używać VRayPhisicalCamera czy Standard Target/Free Camera?

Napisano

Poprawiłem ustawienia kamery. Oto co wyszło (wiem, że jest ciemno ale to się poprawi):

previewrender3ip6.th.jpg

 

Dla mnie jest znacznie lepiej, mam nadzieję, że to o to chodziło :)

 

Co zrobiłem? Użyłem VRayPhysical Camera, no i bawiłem się focal lenght i film gate, tak aby jedno z drugim tak dopasować aby było wrażenie przestrzeni i za razem nie wyszło "śmieszcznie tunelowato/zniekształcone".

 

Dla wszystkich borykających się z tym problemem (o ile są tacy :P):

- Zmiana rozmiarów obiektów nic nie da, trzeba grzebać w ustawieniach kamery (FOV, focal lenght, film gate).

 

Pozdrawiam wszystkich.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.