Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, Uzywamn 3ds max 9. Rednderuje w Vray-u 1.5 duza scene w wysokiej rozdzialce ok 4500x3500 pikseli. W pewnym momencie max rzuca blendem braku pamieci RAM i sie zamyka. Moj komputer ma 3 GB RAM-u i jest 32-bitowy. Uzywam Windows-a XP.

Obserwowalem ile pamieci 3ds max zajmuje w menadzerze procesow i gdy dochodzi do ok 1.5 GB to sie wywala.

Z tego co sie doczytalem do tej pory to 32-bitowy Windows moze przydzielic maksymalnie 1.5 GB ramu jednemu procesowi. Tylko dlaczego 3ds max sie wywala?? przeciez moze chyba uzywac pamieci dyskowej itp.

Byc moze jest to blad 3ds maxa oraz jego nieumiejetnosci zarzadzania pamiecia.

Wywala sie przy obliczaniu "Light cache". A gdy obliczylem "light cache" i "irrediance map"w nizszej rozdzialce i renderowalem finalny obrazek w wysokiej to i tak sie wywalilo przy renderowaniu. Mysle ze to zarzadzanie pamiecia maxa lub winowsa. Probowalem na kilku kompach i zawsze sie wywalalo.

 

Czy ktos zna rozwiazanie tego problemu?? Nie chce zeby mi nie wywalalo bledy za kazdym razem jak duza scena sie renderuje.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

rozwiazania ktore stosuje:

 

1.sprawdz jak wielkie tekstury zrobiles (vray sobie nie radzi z podzialkami wiekszymi niz 3k x 3k, tj radzi sobie , ale jak masz kilka takich to jzu zdycha)

2. ile scena ma poly, uzyj proxy vray'a

3. jak nic nie pomoze to stara sprawdzona metoda: render region, i potem po kawalku skladasz w adobie czy czymkolwiek;)

 

 

vray sie wywala za kazdym razem (prawie) przy duzych scenach, przyzwyczajaj sie:D

Gość User190
Napisano

Masz walniętą pamięć lub płytę.

Napisano

e tam..., kiedys u mnie przy 2gb RAMu, windowsie 32bitowym i bez 3gb switcha gdy max dochodzil do 1,7gb prawie zawsze nastepowal zwis, problem rozwiazal (do pewnego stopnia) 3gb switch ktory powodowal ze zwis dopiero nastapowal przy zajeciu ok 2,7 gb

Napisano

marcoos > Wielkie dzięki. poczytałem o 3GB switch i zmieniłem swoj plik boot.ini zeby pozbyć się ograniczeniea 1.5 GB ramu na proces. Teraz wszystko jest OK. Render potrzebuje ok 1.8 GB zeby sie mogło w spokoju renderowac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności