Kalais Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 Witam, mam 2 pytania, czy da sie cos takiego uzyskac bezposrednio w maxie, i jesli tak, to jak to zrobic. Zrobilem taki obrazek, gdybym nie dosc jasno sie wyslowil. Max: 5.1; Renderer: scanline 01. Wiem, ze moge zrobic uzywajac materialu z opacity mniejszym niz 100, obiekt przezroczysty. Czy mozna jakos zrobic, aby ta przezroczystosc byla gradientowana wzdluz osi X? Czyli na gorze obiekt ma opacity powiedzmy 90, a na dole 0 i przechodzi plynnie przez wszystkie wartosci miedzy nimi? 02. Czy mozna dodac do obietkow, ktore nie sa swiatlami, efekt glow (chyba tak sie to nazywa)? Chodzi mi o otaczajaca obiekt lune swiatla, ktora bedzie najbardziej intensywna przy samym obiekcie i zanikac czym dalej od niego.
Tomala Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 Wszystko o czym piszesz da się w maxie uzyskać, z gradientem to po prostu kwestia mapowania. Możesz dostosować ułożenie gradientu w samym material editorze a jak nie to ddaj do tuby mod UVW map i z mapowaniem cylindrycznym pokombinuj dla podglądu nałóż na obiekt materiał z gradientem w kanale diffuse a dla uzyskania przeźroczystości później wrzuć go do opacity. Efekt glow uzyskasz w video poście (rendering>video post).
delf77 Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 chyba wszystko juz napisal(a)? Tomala edit : z tego co pamietam ten GLOW jest nie do konca dopracowany bo dodaje sie dopiero po wyrenderowaniu. mianowicie kiedy jest liczone odbicie w np lustrze lub innych reytreycach to nei widac w odbiciu tego glowa to samo dotyczy sie chyba wszystkich efektow z videoposta odnosnie przezorczystosci to sam sobie odpowiedziales - mapa przezroczystosci gradientowa tylko kwestia zmapowania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się