Napisano 29 Styczeń 200817 l Witam, mam 2 pytania, czy da sie cos takiego uzyskac bezposrednio w maxie, i jesli tak, to jak to zrobic. Zrobilem taki obrazek, gdybym nie dosc jasno sie wyslowil. Max: 5.1; Renderer: scanline 01. Wiem, ze moge zrobic uzywajac materialu z opacity mniejszym niz 100, obiekt przezroczysty. Czy mozna jakos zrobic, aby ta przezroczystosc byla gradientowana wzdluz osi X? Czyli na gorze obiekt ma opacity powiedzmy 90, a na dole 0 i przechodzi plynnie przez wszystkie wartosci miedzy nimi? 02. Czy mozna dodac do obietkow, ktore nie sa swiatlami, efekt glow (chyba tak sie to nazywa)? Chodzi mi o otaczajaca obiekt lune swiatla, ktora bedzie najbardziej intensywna przy samym obiekcie i zanikac czym dalej od niego.
Napisano 29 Styczeń 200817 l Wszystko o czym piszesz da się w maxie uzyskać, z gradientem to po prostu kwestia mapowania. Możesz dostosować ułożenie gradientu w samym material editorze a jak nie to ddaj do tuby mod UVW map i z mapowaniem cylindrycznym pokombinuj dla podglądu nałóż na obiekt materiał z gradientem w kanale diffuse a dla uzyskania przeźroczystości później wrzuć go do opacity. Efekt glow uzyskasz w video poście (rendering>video post).
Napisano 29 Styczeń 200817 l chyba wszystko juz napisal(a)? Tomala edit : z tego co pamietam ten GLOW jest nie do konca dopracowany bo dodaje sie dopiero po wyrenderowaniu. mianowicie kiedy jest liczone odbicie w np lustrze lub innych reytreycach to nei widac w odbiciu tego glowa to samo dotyczy sie chyba wszystkich efektow z videoposta odnosnie przezorczystosci to sam sobie odpowiedziales - mapa przezroczystosci gradientowa tylko kwestia zmapowania
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto